Har en carport som er uisoleret. Vil isolere den, men det føles jo ikke så sjovt at skulle tage panelen ned for at kunne få vindpap op mellem reglerne og panel. Så hvordan sætter man bedst vindpap op "fra indersiden", hvis man vil isolere et uisoleret rum?

zingo sagde:
Har en carport som er uisoleret. Vil isolere den, men det føles jo ikke så rart at skulle tage ned panelet for at kunne få op vindpappen mellem reglerne og panelet. Så hvordan sætter man bedst op vindpappen "fra indersiden" hvis man vil isolere et uisoleret rum?
Først skal du lave en luftspalte, indenfor den sætter du vindduken som du må folde rundt om reglerne på indersiden.

Jeg har jo allerede 20 mm luftspalte mellem panel og reglar, eftersom jeg har spikret panelen på horisontale "spikreglar" 20 x 70. Men hvis jeg sætter papir på disse bliver det snarere luftfag end luftspalter. Så det er måske ikke nok?

En undren: En carport er jo helt åben med en eller måske to vægge + tag.
Hvad vinder man ved at isolere de vægge?

Eller er det måske en garage med fire vægge du har?

Jeg har ikke prøvet selv, men jeg kunne forestille mig, at s.k. væstkystplade, omhyggeligt monteret, kunne gøre vinddugen overflødig.

Senest redigeret:
Præcisering:

Det er en carport, men jeg skal gøre en del af den vinterisoleret. Har allerede lavet bjælkelag og lagt fer og not gulv. Nu mangler der kun loft og vægge.

Hvad har du for panel?
Er det lockpanel, så er den vel ventileret, og da er det bare at sætte vindpappen mod sømlægterne (spiklækt).

Ja, 20 x 145 med lockläkt.

Og hvor tyk isolering er at anbefale?
Bor i Sydsverige, og om vinteren behøver det ikke være varmere end 10 grader i rummet.
Fra april til oktober regner jeg med at have varmen slukket.

Senest redigeret:
10 cm er tilstrækkeligt, men selvfølgelig er 20 cm bedre, dvs mindre opvarmningsel(?) bruges.
I loftet bør du have 20 cm, hvis det er muligt.

OK, tak!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.