Jeg har tænkt på at bygge til min sommerhus, og vil have en gavlvæg med 3-4 store vinduer. De vil dække hele væggen stort set. Mit spørgsmål er: hvordan skal jeg få væggen tilstrækkelig stabil? Normalt er det, som jeg har forstået det, vægbeklædningen i form af f.eks. spånplader, der giver væggen dens stivhed mod vindpåvirkning f.eks. I dette tilfælde med så store/mange vinduer bliver vægbeklædningen minimal. Hvad gøre?
 
Limtræsbjælker som ramme giver høj stabilitet.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.