Købte et par pakker af PTS fordi;
1. Grabber er god
2. Grabber anbefaler PTS til panel

Læste tilfældigt anmeldelserne i morges inden arbejdet med at sætte panel skulle påbegyndes... Helvedes jävlar hvilken forbandet dårlig skruehoved. Hvordan kan nogen komme på konstruktionen, og hvordan kan nogen anden vælge at producere skidtet? Derefter markedsføre og endelig købe ind til en seriøs byggemarked. Alle involverede i kæden burde vende tilbage til at kontrollere antal søm/skruer i pakkerne.

Efter at have fundet rustfri terrasse skrue med torx blev nerverne beroligede nok til at kunne fortsætte.

Summa summarum. Grabber PTS = skidt.
4-kantspor = ondskab.
Torx = lykke.
 
S
Hej Jonstorp

Du kan vel være så venlig, bare for at undgå at eventuelt vildlede nogen, i din første sætning i indlægget ovenfor tilføje ordene "jeg troede at". ;)

Det ville være interessant at høre, hvordan MB77 har båret sig ad, som ikke har oplevet samme problem som os andre, hvad ved MB77 som vi andre går glip af, hvad er hemmeligheden?
 
Senest redigeret:
Ja det var da det værste, at I har haft problemer med panelskruen.

Jeg kender ikke til de problemer, som I har. Ved ikke hvilke maskiner I har brugt, når I har skruet, selv har jeg brugt Bosch GDR, og det har fungeret aldeles udmærket.
 
Firkantet hoved, hvor fik de den idé fra? Det holdt man vel op med i 1800-tallet?
 
MB77 sagde:
Ja det var sandelig hvad problemer I har haft med panelskruen.

Kender ikke de problemer som I har. Ved ikke hvad, I har haft for maskiner når I skruede, selv har jeg brugt Bosch GDR og det har fungeret helt fint.
Jeg tror ikke valget af skruemaskine har så stor betydning i dette tilfælde. Jeg skruer i hvert fald med Festoolmaskiner.
 
Jeg kan have helt forkert, men er det ikke sådan, at i Canada er det firkantspor, der dominerer. Og at med torx var der noget patent/rettigheder, der gjorde, at man valgte disse fra. Tror dette er blevet behandlet i en eller anden tråd her for et par uger siden.
 
fn76 sagde:
Jeg tror ikke valget af skruetrækker har så stor betydning i dette tilfælde. Jeg skruer i hvert fald med Festoolmaskiner.
Men GDR er en impact driver så jeg tror nok, at valget spiller en rolle.
 
andersmc sagde:
Fyrkantskalle, hvor fik de den idé fra? Det holdt man vel op med i 1800-tallet?
Med en så lille skalle er det svært med noget andet.
 
MB77 sagde:
Fast GDR är en impact driver så jag tror nog att valet spelar roll.
Japp det tror jeg også!
Min bestemte opfattelse, uden noget videre statistisk grundlag, er at alle former for skrue, der risikerer at blive runde, har en overlegen chance for at klare sig, hvis man bruger en slagskruetrækker eller mutterknacker.

Men jeg ville trods det helst have undgået firkant om muligt.
Torx er nice men også en veludformet PH2 fungerer rimeligt med gode bits og slagfunktion.
 
ClasseClas
Grabbers PTS-skrue bruger jeg til foder, knudebrædder og til vindskeder. Så kan jeg tage brædderne af ved ommaling uden at skulle ødelægge alt fuldstændigt. Grabbers skrue er alt for dyr til at bruge til en hel bygning. Der bliver ingen større forskel, hvor godt brædderne sidder, hvis man sammenligner Grabber mod almindelig varmgalvaniseret 5-tommer søm. Det vigtigste er faktisk, at panelbrædderne er spor for bagsiden, noget som man stort set helt er holdt op med. Mit hus, som jeg byggede i 2000, blev leveret med spor for panelbrædder (dim 22x120). Jeg testede at skrue min haveskur med Grabbers PTS-skrue for sjov for at se, om panelen ville sidde strammere, men som sagt, det er sporing på panelen, der gør det. Panelen på haveskuret bøjede sig mere end på huset. Hvad angår bitsene, så er de håbløse, men for at få et pænt hoved på skruen så kræves der en lille bits. Torx ser for grimt ud til foder synes jeg. Apropos bitsene så forsøgte jeg at få fat i Weras Impaktor Bits, som skulle findes for Robertsonbits, for de er jo hærdede og burde holde et stykke tid. Desværre gik det ikke godt, fik intet svar fra svenske agenten og har ikke fortsat videre i spørgsmålet. Jeg tror, at Weras bits hedder
-868/1 IMP DC Impaktor Square-Plus bits
alt.
-868/1 BTZ Square-Plus bits
 
dsub sagde:
Jeg kan have helt forkert, men er det ikke sådan, at i Canada er det firkantspor, der dominerer. Og at med torx var der noget patent/rettigheder, hvilket gjorde, at man valgte disse fra. Tror, dette er blevet behandlet i en eller anden tråd her for nogle uger siden.
Det passer. Jeg tænkte på at afslutte mit indlæg med "undtagen i Canada". Men firkantspor er helt skidt, set fra et styrkesynspunkt.
 
S
Jeg kører med en Makita slagskruetrækker BTD141 tror jeg den hedder, og det hjælper f-n ikke

At det skulle være firkantspor fordi det er lille hoved holder heller ikke, der findes masser af torxskruer med så lille hoved i min skruelagerboks.

Men, MB77, hvad kører du med for bits, dem der følger med i pakken, eller noget andet special?
 
Anvender denne bits, mellem prisklasse fra Wera.
 
  • Bits fra Wera med grøn ring, designet til indvendige firkantskruer.
Senest redigeret:
ClasseClas
MB77 sagde:
Använder denna bits, mellem prisklasse fra Wera.
Hej, hvor købte du din bits?
 
ClasseClas sagde:
Hej, hvor købte du dine bits?
Lokale XL-bygg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.