66,861 læst ·
59 svar
67k læst
59 svar
Hvilken skrue til panel
Købte et par pakker af PTS fordi;
1. Grabber er god
2. Grabber anbefaler PTS til panel
Læste tilfældigt anmeldelserne i morges inden arbejdet med at sætte panel skulle påbegyndes... Helvedes jävlar hvilken forbandet dårlig skruehoved. Hvordan kan nogen komme på konstruktionen, og hvordan kan nogen anden vælge at producere skidtet? Derefter markedsføre og endelig købe ind til en seriøs byggemarked. Alle involverede i kæden burde vende tilbage til at kontrollere antal søm/skruer i pakkerne.
Efter at have fundet rustfri terrasse skrue med torx blev nerverne beroligede nok til at kunne fortsætte.
Summa summarum. Grabber PTS = skidt.
4-kantspor = ondskab.
Torx = lykke.
1. Grabber er god
2. Grabber anbefaler PTS til panel
Læste tilfældigt anmeldelserne i morges inden arbejdet med at sætte panel skulle påbegyndes... Helvedes jävlar hvilken forbandet dårlig skruehoved. Hvordan kan nogen komme på konstruktionen, og hvordan kan nogen anden vælge at producere skidtet? Derefter markedsføre og endelig købe ind til en seriøs byggemarked. Alle involverede i kæden burde vende tilbage til at kontrollere antal søm/skruer i pakkerne.
Efter at have fundet rustfri terrasse skrue med torx blev nerverne beroligede nok til at kunne fortsætte.
Summa summarum. Grabber PTS = skidt.
4-kantspor = ondskab.
Torx = lykke.
Hej Jonstorp
Du kan vel være så venlig, bare for at undgå at eventuelt vildlede nogen, i din første sætning i indlægget ovenfor tilføje ordene "jeg troede at".
Det ville være interessant at høre, hvordan MB77 har båret sig ad, som ikke har oplevet samme problem som os andre, hvad ved MB77 som vi andre går glip af, hvad er hemmeligheden?
Du kan vel være så venlig, bare for at undgå at eventuelt vildlede nogen, i din første sætning i indlægget ovenfor tilføje ordene "jeg troede at".
Det ville være interessant at høre, hvordan MB77 har båret sig ad, som ikke har oplevet samme problem som os andre, hvad ved MB77 som vi andre går glip af, hvad er hemmeligheden?
Senest redigeret:
Ja det var da det værste, at I har haft problemer med panelskruen.
Jeg kender ikke til de problemer, som I har. Ved ikke hvilke maskiner I har brugt, når I har skruet, selv har jeg brugt Bosch GDR, og det har fungeret aldeles udmærket.
Jeg kender ikke til de problemer, som I har. Ved ikke hvilke maskiner I har brugt, når I har skruet, selv har jeg brugt Bosch GDR, og det har fungeret aldeles udmærket.
Jeg tror ikke valget af skruemaskine har så stor betydning i dette tilfælde. Jeg skruer i hvert fald med Festoolmaskiner.MB77 sagde:
Jeg kan have helt forkert, men er det ikke sådan, at i Canada er det firkantspor, der dominerer. Og at med torx var der noget patent/rettigheder, der gjorde, at man valgte disse fra. Tror dette er blevet behandlet i en eller anden tråd her for et par uger siden.
Japp det tror jeg også!MB77 sagde:
Min bestemte opfattelse, uden noget videre statistisk grundlag, er at alle former for skrue, der risikerer at blive runde, har en overlegen chance for at klare sig, hvis man bruger en slagskruetrækker eller mutterknacker.
Men jeg ville trods det helst have undgået firkant om muligt.
Torx er nice men også en veludformet PH2 fungerer rimeligt med gode bits og slagfunktion.
Grabbers PTS-skrue bruger jeg til foder, knudebrædder og til vindskeder. Så kan jeg tage brædderne af ved ommaling uden at skulle ødelægge alt fuldstændigt. Grabbers skrue er alt for dyr til at bruge til en hel bygning. Der bliver ingen større forskel, hvor godt brædderne sidder, hvis man sammenligner Grabber mod almindelig varmgalvaniseret 5-tommer søm. Det vigtigste er faktisk, at panelbrædderne er spor for bagsiden, noget som man stort set helt er holdt op med. Mit hus, som jeg byggede i 2000, blev leveret med spor for panelbrædder (dim 22x120). Jeg testede at skrue min haveskur med Grabbers PTS-skrue for sjov for at se, om panelen ville sidde strammere, men som sagt, det er sporing på panelen, der gør det. Panelen på haveskuret bøjede sig mere end på huset. Hvad angår bitsene, så er de håbløse, men for at få et pænt hoved på skruen så kræves der en lille bits. Torx ser for grimt ud til foder synes jeg. Apropos bitsene så forsøgte jeg at få fat i Weras Impaktor Bits, som skulle findes for Robertsonbits, for de er jo hærdede og burde holde et stykke tid. Desværre gik det ikke godt, fik intet svar fra svenske agenten og har ikke fortsat videre i spørgsmålet. Jeg tror, at Weras bits hedder
-868/1 IMP DC Impaktor Square-Plus bits
alt.
-868/1 BTZ Square-Plus bits
-868/1 IMP DC Impaktor Square-Plus bits
alt.
-868/1 BTZ Square-Plus bits
Det passer. Jeg tænkte på at afslutte mit indlæg med "undtagen i Canada". Men firkantspor er helt skidt, set fra et styrkesynspunkt.dsub sagde:
Jeg kører med en Makita slagskruetrækker BTD141 tror jeg den hedder, og det hjælper f-n ikke
At det skulle være firkantspor fordi det er lille hoved holder heller ikke, der findes masser af torxskruer med så lille hoved i min skruelagerboks.
Men, MB77, hvad kører du med for bits, dem der følger med i pakken, eller noget andet special?
At det skulle være firkantspor fordi det er lille hoved holder heller ikke, der findes masser af torxskruer med så lille hoved i min skruelagerboks.
Men, MB77, hvad kører du med for bits, dem der følger med i pakken, eller noget andet special?
