Hej!
Er i gang med at sænke loftet i badeværelset.
Bruger spredtpanel 28x70.
Har skruet "spredt" fast rundt om loftet mod væggene som en ramme.
Problemet er, at naboen har badeværelse ovenover. Tør derfor ikke at skrue i midten af loftet. Har limet vinkeljern fast i midten af loftet med PL400, som jeg har skruet "spredt" fast i.. Bør jeg købe stålbånd og trække det tværs over "spredt"?
Vil dette holde?
Meget taknemmelig for kommentarer..
Er i gang med at sænke loftet i badeværelset.
Bruger spredtpanel 28x70.
Har skruet "spredt" fast rundt om loftet mod væggene som en ramme.
Problemet er, at naboen har badeværelse ovenover. Tør derfor ikke at skrue i midten af loftet. Har limet vinkeljern fast i midten af loftet med PL400, som jeg har skruet "spredt" fast i.. Bør jeg købe stålbånd og trække det tværs over "spredt"?
Vil dette holde?
Meget taknemmelig for kommentarer..
Hmm forstår ikke, hvad naboens badeværelse har at gøre med dine skruer?
Jeg ville nok have valgt at skyde vinklerne fast med en boltpistol, men det skader nok ikke noget, hvis du borer nogle ti 6x30mm huller heller ikke.
Men limmet holder da, forudsat at det er godt rengjort, og ikke der er noget gammel puds eller maling, du limer på? Men jeg forstår ikke helt, hvorfor du vil have sådan en svag dimension på træet, at du ikke kan tage noget, der er selvbærende, hvis du vil undgå at fastgøre noget i loftet?
Men limmet holder da, forudsat at det er godt rengjort, og ikke der er noget gammel puds eller maling, du limer på? Men jeg forstår ikke helt, hvorfor du vil have sådan en svag dimension på træet, at du ikke kan tage noget, der er selvbærende, hvis du vil undgå at fastgøre noget i loftet?
sled sagde:
Jeg valgte dimensionen på træet, fordi jeg vil sænke loftet så lidt som muligt.Tossegubbe sagde:Jeg ville nok have valgt at fastgøre vinklerne med boltpistol, men det skader nok ikke, hvis du borer et dusin 6x30mm huller heller.
Men limmet holder, forudsat at overfladen er blevet ordentligt renset og du ikke limer på gammel puds eller maling? Men jeg forstår ikke helt, hvorfor du vil have så slank en dimension på træet, at du ikke kan tage noget, der er selvbærende, hvis du vil undgå at fæstne noget i loftet?
Skruede gipsen op i dag.. Jeg testede at hænge mig i loftet, hvor det var limet, og der skete intet.. Nu håber jeg bare, at det vil holde, så det ikke begynder at svigte i fremtiden.
Rummet er ikke specielt stort.. Rammen, der er fastskruet rundt om, sidder som bjerget.. mellem rammen er der ca. 230 cm. Jeg har limet 4 vinkeljern fast i loftet med PL400 og derefter skruet dem fast i "glesen". Nu er det bare at se, om det holder eller ej.
Det holder uden tvivl da, limet vil sidde fast som bjerget hvis bare det limet sidder i sidder fast
men det ser det jo ud til at gøre da og å tungt er ikke gipsen
Tossegubbe sagde:
Tak, det lyder meget godt..
Måske har jeg bekymret mig lidt unødvendigt, men jeg er ikke så meget for lim.
Tak for alle kommentarer
Klik her for at svare