God aften,
Nu vil jeg gerne høre jeres meninger, fordele, ulemper og godt at vide. Jeg bliver ikke klog på dette.
Jeg har i dag et teglhus og skal bygge ud. For at få det så ensartet som muligt, tænker jeg at glatpudse hele huset inklusiv tilbygningen når alt er klart. Indvendigt ser jeg gerne, at jeg har gips for at få plane flotte vægge som jeg kan tapetsere. Informationen indtil nu er ikke noget jeg vil have input på, da dette er forudsætningerne. Det jeg vil blive klogere på, kommer her nedenfor.

Alt 1.
Mure tilbygningen med Finja Exakt isoleringsblok 295. Pudse udvendigt og lime gips på indersiden. Total vægtykkelse lidt over 320mm

Alt 2.
Mure med Lecaklinker 190mm, vindpap/plast, regle op med 120-regler. Isolere, plastfolie, krydsfiner, gips. Pudse udvendigt. Total vægtykkelse på ca. 350mm

Alt 3.
Regle op med 145, vindpap, lægter, aquapaneler, så puds. Indvendigt bliver det samme som alt.2
Total vægtykkelse ca. 230mm

Alternativ 2 er jo bestemt mere arbejde, men samtidig meget praktisk med el i vægge og alligevel få en flot facade uden luftspalte mellem puds og fundament (hvilket resten af huset heller ikke vil have).

Findes der flere alternativer måske?
Vil gerne høre alt hvad I har at sige. Gerne jeres egne erfaringer.
Tak

• Grundplan for et hus med udbygning og ombygning, der viser rum som allrum, soveværelse, garage og opbevaring med mål og dørplaceringer.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.