2,553 læst ·
5 svar
3k læst
5 svar
Vil PL600 være i stand til at holde dette?
Jeg er i gang med et loft i kælderen. Jeg tænkte at lime lægter 45x45 mm under loftet som er af beton. På disse bliver der så et loft. Tanken er at få lidt plads mellem betonloftet og loftet til belysning blandt andet. Mit spørgsmål er. Vil lægterne blive siddende (læs holde) hvis jeg limer dem med PL600? Jeg vil helst undgå at skrue lægterne fast i loftet.
Jeg havde skruet.
Hvis limet slipper et sted, vil hele taget trykke ned, så det slipper mere og mere, og til sidst har du hele taget der, hvor du ikke vil have det.
Hvis limet slipper et sted, vil hele taget trykke ned, så det slipper mere og mere, og til sidst har du hele taget der, hvor du ikke vil have det.
NEJ!
Lim aldrig reglen mod beton, den svageste del vil uundgåeligt løsne HELE konstruktionen. Limet holder sandsynligvis, men du vil med størst sandsynlighed få slip i betonen / pudset da de ikke er lavet til sådant.
Brug heller ikke plastpløk og skrue (såkaldt thorsmanpløk), plastikken vil ældningsrevne og slippe efter x antal år. Nylonpløk fungerer bedre, så forslaget med sømpløk er jo helt ok, som nogen skrev tidligere.
Lim aldrig reglen mod beton, den svageste del vil uundgåeligt løsne HELE konstruktionen. Limet holder sandsynligvis, men du vil med størst sandsynlighed få slip i betonen / pudset da de ikke er lavet til sådant.
Brug heller ikke plastpløk og skrue (såkaldt thorsmanpløk), plastikken vil ældningsrevne og slippe efter x antal år. Nylonpløk fungerer bedre, så forslaget med sømpløk er jo helt ok, som nogen skrev tidligere.
Selvbygger
· Stockholm
· 10 263 indlæg
Jeg ville have brugt betonskrue.
Klik her for at svare