Hej
Jeg har fået så meget hjælp af jer tidligere og forsøger nu endnu en gang.
Står over for en omfattende renovering men vil ikke gøre noget forkert da huset er fra 1875 og jeg vil bevare charmen så godt det kan lade sig gøre.
Jeg tegner mine idéer i Sketchup i 3D.
Snart skal der komme en konstruktør og kigge på de bærende dele.
Men vil have jeres råd, så jeg ikke er helt forkert på den med mine ønsker og diskussioner.
Punkt 1
Vores hus er 1½ plan med kælder i halve huset.
Huset har målene 14x9m.
Det grønne er så grundmuren, der er en stensokkel.
Den anden halvdel har så en torpargrund som jeg ikke kan komme ned og inspicere mere end med et kamera.
Punkt 2
Her ses kun en bjælke, men i dag er det en væg, det er her jeg er usikker på om denne er bærende eller ej.
Normalt burde den ikke være det, men med tanken på punkt 4 og at der ikke findes nogen hjertemur så er jeg frundersam om man har lagt etageadskillelsen på denne væg i denne del af huset som i dag er en hall.
Jeg ønsker at fjerne denne væg og sætte en bjælke i stedet som jeg har ifølge tegning. Kan den være bærende?
Punkt 3
Her er i dag torpargrund som jeg ikke kommer ned i.
Jeg skal rive gulvene helt og holdent op og regne med at grave ud for at gøre mere plads, lægge en affugter ned for at slippe af med fremtidige fugtproblemer. Tænkte at bygge et nyt etageadskillelse med limtræsbjælke på CC60 alt 30 med gulvvarme på. (sporplade+gipsplade) parket og klinker ovenpå.
Alternativet for etageadskillelse er at støbe det hele ved først at grave ud, lægge macadam, isolering og støbe med armering og gulvvarme. Hvad er fordele/ulemper med hver især. Jeg har drænet rundt om hele huset for et år siden.
Punkt 4
Det er her væggen mangler om jeg undrer mig over, hvordan man har løst det?
Kan man have lange bjælker over til væg 2 eller hvordan har man gjort det, eller ligger der en stålbjælke ifølge den stiplede røde linje? Bliver ikke klog på dette? Men det er sandsynligvis mest fordi min viden om dette er for dårlig.
Hvad mener I?
Jeg håber, jeg har tegnet og forklaret det, så I forstår.
Vil være taknemmelig for svar.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.