Min plan er at åbne hele vejen op, mit spørgsmål er, hvor langt op man skal isolere, kan man isolere hele vejen op, eller skal man lade en smule stå åbent fra nocken og sætte gavlventilation i det lille loftsrum, som så bliver, jeg har lavet luftspalte langs hele taget og havde tænkt mig at lave afluftning i tagskægget.
Du kan vel sørge for at aflufte ved tagryggen også i stedet for ventiler. Hvad ville du vinde på den lille koldloft undrer jeg?
Det her er sådan et sjovt spørgsmål, hvor rigtig mange mennesker har meget skråsikre meninger, som er meget forskellige. Jeg ved det af erfaring, for vi har gjort dette.
Jeg foreslår, at du googler lidt om paralleltag, for det er sådan denne konstruktion kaldes, og forsøger at danne dig din egen opfattelse af, hvordan du skal gøre.
Vi lavede luftspalte tættest på ydertaget (selvom nogle siger, at det ikke er nødvendigt) og ventilerede mod den på tagets langsider. Ellers er det tæt. Vi satte 400-500 mm isolering.
Jeg foreslår, at du googler lidt om paralleltag, for det er sådan denne konstruktion kaldes, og forsøger at danne dig din egen opfattelse af, hvordan du skal gøre.
Vi lavede luftspalte tættest på ydertaget (selvom nogle siger, at det ikke er nødvendigt) og ventilerede mod den på tagets langsider. Ellers er det tæt. Vi satte 400-500 mm isolering.
Har været inde og googlet en del på paralleltag men bliver desværre ikke meget klogere på det, hvordan fikser man nockventilation på et eternittag??
Har været inde og kigge lidt angående hvordan man kunne fikse rygning ventilation på eternittaget, og det jeg er kommet frem til er, at man må bore huller i rygbrættet, ville dette fungere eller??
Hvis du har spær med hanebånd, så husk at undertaget er en del af konstruktionen. Fjerner du undertaget, så bør/skal du også forstærke hanebåndene, så disse stivnes op i sideretningen. Når belastningen kommer, sørger undertaget normalt for, at hanebåndet ikke bøjes.
Held og lykke
PC
Held og lykke
PC
Klik her for at svare