Har indrett førstesalen i vores 1 1/2 plans hus, købte det med såkaldt uindrettet loft. Producenten havde monteret vinduer i gavlene på førstesalen. Da jeg isolerede væggene og satte gips m.m., isolerede jeg med drivremse rundt om vinduerne, dog har jeg nu opdaget, at jeg har glemt at sætte drevliste indenfor remsen.
Under vinduet har vi stenskive som vindueskarm. Jeg ser nu i Beijers guide til, hvordan man udskifter vinduer, at man skal sætte fugemasse i sporet i karmbundstykket. En snedker jeg rådførte mig med, mente det var nok med en drivremse og nævnte ikke fugemassen.

Nu er alt klart, smyger oppe, spartlet rundt om osv. Mit spørgsmål er, hvordan I her på forummet synes, skal jeg tage alle smygene og vindueskarmen ned og lave det om???

Taknemmelig for svar!
 
smagssag hvor meget kulde man er villig til at have, hvis det begynder at trække koldt ved fødderne eller gardinerne blafrer, når det blæser, er det måske på tide at efterisolere. ellers lad det være som det er.
 
Måske tænker du på såkaldt bundliste, som nogle gange sættes for at gøre det diffusionstæt. Har selv kun brugt drevremsa uden sådan en liste. Se det som en mulighed for huset at ånde - jeg havde ikke taget det ned og gjort det om. Det bør fungere godt alligevel. Antager at panelet var på ydersiden med foder rundt vinduet, i så fald er der måske en drevet remse udefra.

Kjell G
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.