Hej!

Huset har et mellemdæk af 15 cm siporex bjælkeplader (1963). I en del af stuen vibrerer gulvet på en måde, så det mærkes tydeligt, når nogen anden går forbi. Vi kan fremprovokere vibration/rystelse på et område af tre fire kvadratmeter, som giver en "søsyge". I den underliggende garage, hvor hvert element ses tydeligt, kan jeg ikke se nogen revnedannelse eller lignende, derimod findes der en udvendig facaderevne i kælderens grundpuds (i "bjælkepladens forlængelse"). Min teori er, at den vibration, som bjælkepladerne kan have forårsaget, har givet anledning til revnen. Eller så har huset sat sig. Ovanfor beskrevne "stabilitetsproblem" findes ikke i huset øvrigt, kun i en mindre del af stuen. Hvad tror I giver anledning til vibrationerne?

Bygningstegning viser detaljeret snit af husets konstruktion og bjælkelag med angivelser af materialer og mål for et stueområde med siporex-plader.
 
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.