Hej! Skal lave en tilbygning til et fritidshus. En del bliver et isoleret glasrum, og en del bliver en tilbygning i to plan. For dette vil jeg gerne lave åbninger i gavlen i henhold til de røde markeringer på tegningerne. Begge vægelementerne på gavlene har regler i 195x45.

Jeg fandt ikke tagstolsplanen, men er 99% sikker på, at det er en gavlspids med tagstol helt op til taget, der hviler på "langsiderne" af det kvadratiske hus. Ingen etageadskillelse da det er åbent til "kip". Jeg tror, at det er vægten af vinduerne over den større åbning, der påvirker mere end eventuel snelast i snezone er 2,5`?

På billederne kan man se opbygningen og den gavlspids, der venter på montering samt tagstolene, hvor billedet på modsat side mod tænkte åbninger er tydeligst.

Tips til løsninger, beregninger og andre glade opmuntringer modtages med tak!

• Byggeri under konstruktion med stillads og træramme i et fritidshus.
  • Ritning och foton av fritidshus med planerad utbyggnad; röda markeringar visar öppningar i gaveln. Viserer takstolar, glasrum og to-etagers tilbygning.
  • En person står på et stillads ved en under opførsel bygning med en tagkonstruktion, omgivet af træer og sne.
  • Indvendig konstruktion af et fritidshus under renovering med stilladser, trævægge og synlige bjælker set mod gavlvæggen.
  • Rammeopbygning på et fritidshus, inklusiv stillads indenfor, en håndværker arbejder på væggen med synlige spær og isolering.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.