Bump! Undrer også…

Tilsyneladende er de gode til at klippe håret med i hver fald:

• Synes
Hipp
  • Laddar…
N Nyfiknanicke sagde:
Nogen der har købt og brugt værktøj fra VONROC?

Kvaliteten?

[link]
Jeg har købt og brugt sporfræseren. Kørt ca. 30-35 lpm i beton indtil nu (40mm dybt). Bliver vel ca. 100-150 lpm, når alt er færdigt. Fungeret godt indtil videre og føles ok+ for en hjemmereparatør. Selvfølgelig kræves der en god støvsuger, men den støver stort set ikke.

Den model jeg valgte, medfølger der 6 diamantklinger. Det første par har holdt ok det, jeg har kørt indtil nu. Men tror, at jeg kommer til at slide dem alle 6 op, inden jeg er færdig.

Til det jeg skal bruge den til (sporing i 4 rum), er jeg overbevist om, at den vil betale sig!

Den føles stabil og robust for at være "billig".

Det eneste negative, jeg har at sige indtil nu, er at knappen er lidt hård at trykke ind og kan ikke låses i "til"-stilling.

De er dog så passable, at efter at have "prøvekøbt" deres sporfræser, bliver man lidt fristet til at teste kvaliteten på deres andre værktøj. Men har "alt andet" i "proffs-mærke", så vi må se, om jeg kan motivere et køb :)

Har ikke prøvet fx en meec fra Jula, men har svært ved at tro, at den skulle være bedre. Især da der medfølger 6 skiver i Vonroc'en.

Leverancen til Sverige fra Holland gik problemfrit.

Mvh

• Synes
Jojje 73 og 3 andre
  • Laddar…
Sjovt at vide, at værktøj leverer, så måske kan det være værd at teste for den prisseddel.

N Nyfiknanicke sagde:
Sjovt at vide, at værktøjet leverer, så måske kan det være værd at teste for den prislappen.
Ja! Skriv gerne, hvis du beslutter dig for at teste noget andet.
Kan være et godt alternativ for de værktøjer, man ikke føler, at man skal have absolut premium-kvalitet på.

Købte deres batterimaskinepakke med 6 maskiner og 2 stk. 4ah batterier + slagskruetrækker med 1 stk. 4ah batteri. Har brugt bajonetsaven mest indtil videre, da jeg har brugt den til at save nogle småtræer ned på grunden og save op til brænde, og synes den leverer godt. Lige så godt som hikokin jeg har i arbejdsbilen.

Bore-skruemaskinen har jeg kun brugt lidt, boret nogle få huller i træ, spånplade og rustfrit stål uden problemer.

Slagskruetrækkeren har kun skruet omkring 20 skruer i spånplade, og det eneste negative ved den indtil videre er, at man ikke kan slå slaget fra. Når man skal skrue en hylde op, når børnene er gået i seng, ville det have været godt, når det alligevel er let skruning, der ikke kræver slag.

Købte villa for første gang i august, så det er ikke blevet til så mange projekter endnu, men frem mod sommeren bliver der mere skruning og savning. Intet føles billigt eller ranglet. Føles ikke lige så gedigne som fars Makita, men det er jo lidt som at sammenligne æbler med pærer. 6 værktøjer med batteri er jo også billigere end hans bore-skruemaskinen med batteri.

Opdaterer gerne, hvis der er interesse, når jeg har fået brugt lidt flere værktøjer og prøvet bore-skruemaskinen mere.
Mvh Stagge

• Synes
Jojje 73 og 4 andre
  • Laddar…
Findes der nogen, der har kørt vonroc i et stykke tid og har erfaringer?
Lykkedes med at tabe min kapsav så slemt, at det ikke er nogen idé at reparere den. Tankerne gik på, om man skulle købe blå bosch eller Makita, men efter lidt googling og youtube besluttede jeg mig for at bestille https://vonroc.se/kap-och-geringssag-2200w-216mm dels for prisen (er ikke en flittig bruger af kapsav men værdsætter at have en ved hånden, når jeg går i gang med et projekt) men også på grund af dens konstruktion, som gør den meget kompakt og let at stuve væk. Har ikke fået den endnu, så har ingen kommentarer endnu, men er som sagt nysgerrig, om nogle andre har praktiske erfaringer med mærket.

N Nyfiknanicke sagde:
Nogen der har kjøbt og brugt værktøj fra VONROC?

Kvaliteten?

[link]

Nu skal jeg prøve deres kvistmal. (Den dyre model)

Vender tilbage når den er leveret og jeg har prøvet lidt!

mvh

• Synes
G7las
  • Laddar…
A achtin sagde:
Er der nogen flere, der har kørt vonroc et stykke tid og har erfaring?
Lykkedes med at tabe min Kap og gersav så slemt, at det ikke er nogen idé at reparere den. Tankerne gik om man skulle købe blå bosch eller Makita men efter lidt googling og youtube så besluttede jeg mig for at bestille [link] dels for prisen (er ingen flittig bruger af Kap og gersav men sætter pris på at have en til hands, når man starter et projekt) men også for dens konstruktion som gør den meget kompakt og nem at gemme væk. Har ikke modtaget den endnu så har ingen kommentarer endnu men er som sagt nysgerrig på om nogle andre har praktiske erfaringer med mærket.
Var den noget at hænge på juletræet?

mvh

F FSvensson sagde:
Var den något att hänga i granen?

mvh
Den har fungerat godt for mine husbehov. Kan godt lide, at den er kompakt og let at stuve væk. Det eneste, jeg har bemærkninger til, er, at der næsten ikke er nogen bremse på klingen, den snurrer i 4-5 sekunder efter, man er færdig med at save.

• Synes
FSvensson
  • Laddar…
F FSvensson sagde:
Nu skal jeg prøve deres kvistmal. (Den dyre modellen)

Vender tilbage, når den er leveret og jeg har prøvet lidt!

mvh

Joda! Den ser ud til at fungere godt i starten! Den tygger sig igennem uden problemer. Og ikke overdrevent støjende. (Havde "bare" høretelefoner over ørerne og ikke rigtige høreværn, og det var intet problem)
Godt med en hårdplastbalje også, synes jeg!
Den er ikke meget hurtig, men den "tygger på" i passende tempo. Så man skal ikke have travlt.

• Flismaskine fra Vonroc med 2800W motor står på græsset ved siden af en hvid plastbalje fyldt med flis.
Jeg købte deres 1800w borehammer sidste år for at sprække sten i haven sammen med 16mm sprækkiler.
Uden at have nogen større erfaring med borehamre har jeg været supertilfreds med maskinen! Så tilfreds, at jeg er begyndt at kigge på deres øvrige udvalg af maskiner.

• Synes
Jojje 73
  • Laddar…
Jeg har deres lænsepumpe med integreret flyder, som jeg bruger til at pumpe vand ud af en regnvandsbrønd med dårligt flow, når det ikke når at løbe væk.

Den 1. blev helt slidt op, da den stod og forsøgte at pumpe vand fyldt med grus og sten (min fejl) i mange timer, og der fandtes ingen reservedele, men jeg fik en spritny på garanti, hvilket var flot håndteret (det var helt min fejl, at den forsøgte at pumpe sand og grus)!

• Synes
Jojje 73 og 2 andre
  • Laddar…
P
Kan nogen bekræfte/afkræfte mine fordomme om, at dette er rebrandede kinagrejer til en præmie, i klasse med Meec, Parkslide mfl? Som lægger vægt på, at det er udviklet i Nederlandene, men føles som bluff og båg.

Købte Vonroc bænkboremaskine PD501AC og maskinen er helt ok til hobbybrug.
Samme funktioner som Bosch PBD40.
Der følger et maskinskruestik af enkel kvalitet med. Jeg gav 1800 inkl. fragt, nu sælges den for 1439 kr !!!
På deres hjemmeside står det, at som amatør siger, at de er udviklet i NL og fremstilles i Kina præcis som Bosch PBD40.

Ser man på hele klippet, som Anders postede, så var Vonrocs kap-/geringssav lige så god som Metabos til 1/3 af prisen. Begge har fordele og ulemper.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.