L ludvig_svensk sagde:
Jeg købte deres 1800w borehammer sidste år for at sprænge sten i haven sammen med 16mm sprækkiler.
Uden at have nogen større erfaring med borehamre har jeg været supertilfreds med maskinen! Så tilfreds, at jeg er begyndt at kigge på deres øvrige udvalg af maskiner.
Hej Ludvig Jeg kigger på samme maskine og vil bore op til 18mm i klippe. De sten, du borede i, var det "almindelig" svensk hård sten? Har du nogle tips til fremgangsmåden, havde du lavt omdrejningstal? Hvor købte du dine bor?

Nu har jeg brugt deres flis skærer. Jeg har "kløvet" 150x900 klinkerfliser, og det har fungeret godt!
Hvis man sammenligner at leje en, kontra at købe denne, så var det det værd for mig.

Det negative er, at det kunne have været lidt større vandbad. Det tømmes ret hurtigt, så man skal have en spand ved hånden og fylde på efterhånden.
Beskyttelsen for klingen ville jeg ønske, jeg kunne fastgøre i en bestemt position, så man ser bedre, når man saver uden parallelguiden. Det blev klart en del sprøjt, når man foldede beskyttelsen helt op.

Parallelguiden har ikke den bedste løsning til justering. Men hvis man er lidt tålmodig, så er det ikke et problem.

Savede ikke noget i starten. Men halvvejs/på slutningen efter ca. 20-30 lpm var kanterne lidt flosset. (dog kun på overfladen af flisen) Om det skyldes mig eller klingen eller at jeg sjuskede med at fylde på vand, ved jeg ikke. Alle mine savninger vil blive skjult af en liste, så jeg var ikke meget bekymret over det.

Men som det synes med de fleste af deres værktøjer, så er det godt nok for almindelige mennesker.
Slutresultatet blev i hvert fald godt, når man tænker på, at det var første gang for mig :)

Bræddegulv med rester af fugemasse nær væggen; værktøj ses i baggrunden.

https://vonroc.se/kakelskarare-600-...SdHDS2zHYZil4-iqLSRWllC87008v4mBoC7vEQAvD_BwE

Hej alle sammen!
Jeg har købt en Vonroc borehammer med 6 joule. Har testet den nu med et 10 mm bor i klippe (gråsten) og det ser ud til at virke godt indtil videre. Jeg har kun boret 4 huller indtil videre, kun 50-60 stk. 18 mm huller tilbage.. En opdatering kommer senere.

Tips til vellykket boring
Brug den lavest mulige hastighed
Køb flere bor og skift imellem dem og bor kun 1-2 cm mellem skiftene, sørg for at borene ikke bliver så varme, at du ikke kan holde på dem.
Lad maskinen hvile mellem perioderne, det har du også brug for, det er ikke godt med vibrationer for længe.. Så mindsker du risikoen for overophedning.
Glem ikke fedt til bore.

• Synes
Dilato
  • Laddar…
TobEne TobEne sagde:
Hej Ludvig Jeg kigger på samme maskine og vil bore op til 18mm i klippe. De sten, du borede i, var det "almindelige" svenske hårde sten? Har du nogle tips til fremgangsmåden, havde du lavt omdrejningstal? Hvor købte du dine bor?
Jeg svarer et par måneder for sent ser jeg... Men jeg har boret med 16mm bor fra biltema. Bor i Småland, så der er masser af sten at kløve på grunden... Smeltede mit første bor fordi jeg trykkede for hårdt. Man skal jo egentlig bare lade maskinen arbejde af sig selv.

Tjena købte maskinen og har boret cirka 10 stk. 18mm huller og omkring 30 stk. 12mm huller. Det tager sin tid, men maskinen gør helt klart sit arbejde og var værd hver en krone!

Jeg købte deres kap/gæringssav https://vonroc.se/kap-och-geringssag-2200w-254mm Samt deres savebord for 749 kr. Jeg må sige, at jeg er imponeret over, hvor god kvaliteten er for den pris, man betaler. Har endnu ikke savet meget, men indtil videre er jeg rigtig tilfreds!

• Synes
FSvensson og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.