Hej

Undrer om nogen har en god løsning på mit spørgsmål!

Huset ligger i skråning med to plan med niveauforskel på 1,2 meter mellem planerne. Der er en fundamentmur, som tidligere var opbygget udefra med 20 mm celleplast, 28mm lægter, tretex.

Ingen synlige fugtproblemer ved nedrivning, og nu når den er frilagt, dog ville jeg rive alt for at få fjernet tretex.

Nu er jeg begyndt at bygge op med platonmåtte, 28mm lægter osb gips. Platonmåtten vil kun blive tætnet nederst mod gulvet, da jeg har nivellergulv og ikke vil have, at det trækker falsk luft. Den får altså lov at ånde opad og til siderne.

Huset står på sprængstensk, i en skråning med klippe under. Når jeg har brækket under pladen, har makadamen været knastør.

Undrer om jeg har tænkt helt forkert? Har nogen tips til en bedre løsning?

• Væg med blå platonmåtte og OSB-plader i renoveringsprojekt. Den blå måtte er kun tætnet ved bunden. Værktøj og materialer ses på gulvet.
  • Blå platonmatta fastgjort på en væg ved siden af træpaneler og isolering. Flere kabler og rør løber langs væggen nær trappen.
  • Væg med blå Platonmembran, synlige mursten og ledninger i et byggeprojekt; hammer på gulvet ved siden af.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.