Hej byggahus!

Vi har i løbet af sommeren bygget et skur/anneks (15m2), hvor jeg skal have en arbejdsbænk og opbevaring. Tanken er, at det skal være mindst frostfrit, eventuelt lidt mere end det (ikke besluttet endnu).

Skuret er cirka 3x4,70 udvendigt. Med skråt tag. Dør på langsiden og vindue på kortsiden.
Det er ikke helt indlysende :) Væggene er 70+45, hvis jeg husker rigtigt ;)

Hvordan skal jeg tænke omkring ventilation? En ved gulvet og en ved taget? Hvor er den bedste placering? Så langt fra vindue/dør som muligt? Sætte den i den høje del af skuret indvendigt?

Hvilken type ventilation har jeg brug for, dvs materialer?

Taknemmelig for svar :)

Det burde vel være tilstrækkeligt med en ventilationskanal i hver rygning (eller høje side, hvis du har pulpettag)?
Nede ved gulvet giver det nok kun træk og kolde gulve...

/K

Tak for svaret!

Det er måske dumt med en nede ved fødderne. Dobbelte ovenpå er i hvert fald at anbefale? Klarer man sig med en eller er det bare dumt at spare?

Korvgubbe
Dobbelt oppe kommer ikke til at fungere. At sætte kun én er dumsnidigt. Sæt en oppe og en nede, så bliver det godt, gulvet bliver ikke specielt koldt af det, og desuden løber du vel ikke barfodet i skuret i den kolde del af året?

Det nederst kan man jo have en luge indenfor, hvis man synes, det trækker, så er det bare at lukke, når man arbejder.

hmm, forskellige bud bliver det :)

Hvis man sætter en nede og en oppe, antager jeg, at de skal sidde på modsatte kortsider?
Træk på gulvet er nok egentlig ikke noget større problem, bortset fra isolering og varmeevne da?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.