Hej
Kort spørgsmål om dampspærre ved tagomlægning (ny isolering, råspont, ydre tag) Skal samlingen (hvor den ene ende er klemt under reglen) også tapes? (se billede)
Skal ender mod væg ikke være så tætte som muligt? Det føles som om byggerne har været ret hurtige med hæftningen, nogle klamper er løsnet og det er næppe "spærret". Skal tapes?
Kort spørgsmål om dampspærre ved tagomlægning (ny isolering, råspont, ydre tag) Skal samlingen (hvor den ene ende er klemt under reglen) også tapes? (se billede)
Skal ender mod væg ikke være så tætte som muligt? Det føles som om byggerne har været ret hurtige med hæftningen, nogle klamper er løsnet og det er næppe "spærret". Skal tapes?
Det är ok att klämma fast plasten men den ska ha stöd överallt. Ser inte ut som det är någon längsgående regel bakom läkten.Z Zips sagde:Hej
Kort fråga om ångspärr vid takomläggning (ny isolering, råspont, yttertak) Bör skarv (där ena änden är klämd under regel) även tejpas? (se bild)
Visst bör ändar mot vägg vara så täta som möjligt? Känns som byggarna har varit rätt snabba med häftningen, en del stift har släppt och det är knappast "spärrat". Bör tejpas?
Bild 2 bör det tejpas för att få det tätt.
Släpper stiften och det blir hål får man laga med tejp.
Ser även ut som det glipar i isoleringen.
Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 609 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,609 indlæg
Utrolig sjusket isoleret, ser det sådan ud andre steder? Begge billeder viser jo mangler i isoleringens pasning mod reglarne.surris sagde:
Udbedre alle sådanne steder, for der vil kulden løbe ind 🤔 Hvis du ikke kommer til, plejer det at være muligt at skære minimalt i plasten, fikse isoleringen og så genoprette seriøst med sølvtape.
Ok. Nej der er ikke noget mere længdegående end lægterne. Ja, der er også nogle gab i isoleringen, hvor blokkene ikke helt er kommet rigtigt ind.surris sagde:
At tape plastfolien med sølvtape føles ikke som en seriøs løsning. Der findes bedre tape beregnet til plastfolie.Mats-S sagde:
Utroligt sjusket isoleret, ser det sådan ud flere steder? Begge billeder viser jo mangler i isolationens pasform mod reglerne.
Udbedre alle sådanne steder, for der vil kulden trænge ind 🤔 Hvis du ikke kan komme til, så plejer det at være muligt at skære minimalt i plasten, fikse isoleringen, og derefter genoprette seriøst med sølvtape.
Mats-S
Byggeveteran
· Sollentuna
· 3 609 indlæg
Mats-S
Byggeveteran
- Sollentuna
- 3,609 indlæg
Den holder garanteret i det beskyttede miljø.Rejäl sagde:
F.eks. renoverede jeg hele min stueetage for nogle år siden, hvor der var sølvtape, der havde siddet i 40 år, som var i ny stand og ikke en millimeter havde løsnet sig, så ja, den holder også med årene, vi taler om et miljø her uden UV-lys, som måske ville nedbryde den ellers
Har hittat en del silvertejp som ska hålla både plastfilm och ventilation tät och visst håller tejpen ihop men limmet har släppt för många år sedan. Är det rejäla överlapp på plastfilmen så brukar det kunna hålla hyfsat tätt ändå men annars är det inge bra.Mats-S sagde:
Ska ju tilläggas att det säkerligen finns 1000 sorters silvertejp.
Nä, köp tejp som är åldersbeständig och gjord för ändamålet!
Så foreslår jeg, at du påtager dig garantien for det, for sølvtapets klister er ikke i nærheden af lige så godt som de grønne taperne (aldersbestandige byggfolie taper) er desuden så tror jeg ikke, at almindelig sølv tape er aldersbestandig… Lægger med lidt fakta, så vi ikke bare går på, hvad du og jeg siger.. https://gds.se/spara-energi/isolering/byggfolietejp-darfor-ska-du-anvanda-byggfolietejpMats-S sagde:
Den holder garanteret i det beskyttede miljø. For eksempel renoverede jeg hele min stueetage for nogle år siden, der fandtes der sølvtape, som havde siddet i 40 år, og den var i ny stand og havde ikke sluppet en millimeter, så ja, den holder også med årene, vi taler om et miljø her uden UV-lys, som måske ville bryde den ned ellers![]()
Måske er det lidt det som er problemet.Mats-S sagde:
Den holder garanteret i det beskyttede miljø.
Fx renoverede jeg hele min stueetage for nogle år siden, der fandtes der sølvtejp som havde siddet i 40 år og var i nyskick og ikke en millimeter havde sluppet, så ja, den holder også med årene, vi taler om et miljø her uden UV-lys som måske ville bryde det ned ellers![]()
Var det biltema sølvtejp.
Ahsell sølvtejp
3m sølvtejp.
Eller en sølvfarvet tejp...
Et sikrere kort er måske at vælge en tejp som i det mindste siger sig at fungere.
Klik her for at svare