980 læst ·
20 svar
980 læst
20 svar
Hvor skal jeg sælge mine overskydende skruer efter nedlagt virksomhed?
Hej!
Jeg sidder med et større parti fastgørelseselementer, der er blevet til overs efter en satsning inden for solcellemontage, som desværre ikke blev som planlagt.
Det drejer sig om kvalitetsprodukter fra Weland, alt er helt nyt og ubrugte og har været opbevaret tørt.
Det jeg har, er blandt andet:
SS6191 – selvborende skrue 6,3x19 mm med tætbrik (bruges ved montage af solpaneler i plade/tag)
SS1025 – stoksrue (til fastgørelse i træ + montage af skinnesystem til solceller)
BU1200 – bolt M10x20 mm (til montering af fastgørelser og skinner)
TS1000 – skrue 6x30 mm
Udover dette findes der også en del andre fastgørelseselementer, skiver m.m.
Det drejer sig om større mængder (bulk), så det er måske mest interessant for:
virksomheder
montører
forhandlere
eller nogen der arbejder med solceller / byggeri
Jeg overvejer nu, hvor det er smartest at sælge dette –
👉 sælge i parti til virksomheder?
👉 auktion?
👉 eller findes der en aktør, der opkøber sådanne ting?
Tager gerne imod alle tips 🙏
Jeg sidder med et større parti fastgørelseselementer, der er blevet til overs efter en satsning inden for solcellemontage, som desværre ikke blev som planlagt.
Det drejer sig om kvalitetsprodukter fra Weland, alt er helt nyt og ubrugte og har været opbevaret tørt.
Det jeg har, er blandt andet:
SS6191 – selvborende skrue 6,3x19 mm med tætbrik (bruges ved montage af solpaneler i plade/tag)
SS1025 – stoksrue (til fastgørelse i træ + montage af skinnesystem til solceller)
BU1200 – bolt M10x20 mm (til montering af fastgørelser og skinner)
TS1000 – skrue 6x30 mm
Udover dette findes der også en del andre fastgørelseselementer, skiver m.m.
virksomheder
montører
forhandlere
eller nogen der arbejder med solceller / byggeri
👉 auktion?
👉 eller findes der en aktør, der opkøber sådanne ting?
Tager gerne imod alle tips 🙏
Det er rustfri skruv skal tilføjes
DeS skruvkakaa sagde:PS auktioner og de der som sælger traktorer og byggematerialer osv. måske?S skruvkakaa sagde:Hej!
Jeg sidder med et større parti fastgørelseselementer som er blevet tilovers efter en satsning inden for solcellemontage som desværre ikke blev som planlagt.
Det drejer sig om kvalitetsprodukter fra Weland, alt er helt nyt og ubrugt, og har været opbevaret tørt.
Det jeg har er blandt andet:
SS6191 – selvborende skrue 6,3x19 mm med tætbrik (bruges ved montage af solpaneler i metal/tage)
SS1025 – stockskrue (til fastgørelse i træ + montage af skinne systemer til solceller)
BU1200 – bolt M10x20 mm (til montering af beslag og skinner)
TS1000 – skrue 6x30 mm
Derudover er der også en del andre fastgørelseselementer, brikker m.m.
virksomheder
montører
forhandlere
eller nogen som arbejder med solceller / byggeri
👉 auktion?
👉 eller findes der nogen aktør der opkøber sådant her?
Modtager taknemmeligt alle tips 🙏
Det skal tilføjes, at det er rustfrie skruer
Føles som det overlegen største marked for sådanne overskudsparter er auktion, typisk Blinto.
Sandsynligvis når du de fleste opkøbere/brokers (i det omfang de eksisterer på det marked) den vej også, selvom det er lidt lotteri med, hvor godt betalt du får.
Spørgsmålet er, hvordan du prioriterer mellem bedst betalt, mindst arbejde, hurtig handel?
Sandsynligvis når du de fleste opkøbere/brokers (i det omfang de eksisterer på det marked) den vej også, selvom det er lidt lotteri med, hvor godt betalt du får.
Spørgsmålet er, hvordan du prioriterer mellem bedst betalt, mindst arbejde, hurtig handel?
Okey!H Hispaniola sagde:
Tak så meget for tippet.
Jeg overvejede først at sælge til forbruger, installatør eller tagdækker/solcellefirma direkte, men indså at de fleste måske køber 1-3000 skruer for så at være tilfredse, og jeg ville helst have solgt det for pladsen til betydeligt meget lavere penge end, hvad jeg har betalt.
For eksempel, hvis 3000 stk. kostede mig af SS6191 7800+m, hvis man annoncerede en sådan bulk for 2000, så burde det være "interessant?"
Det samme gælder jo TS1000, som kostede 9000+m, burde kunne sælges for 2000:- også?
Jeg prioriterer mindst arbejde/hurtig handel, og betalingen mere "symbolisk", selvom man selvfølgelig vil have tilbage så meget som muligt, da det har været mine egne kapital, som jeg måtte tage ud i skruer, og jeg har hverken interesse i at skrue længere eller plads til at opbevare dem i vent på bedre tider.C cpalm sagde:Det lader til, at den klart største marked for sådanne overskudspartier er auktioner, typisk Blinto. Sandsynligvis når du de fleste opkøbere/brokers (i det omfang de eksisterer på det marked) ad den vej også, selvom det er lidt lotteri med, hvor godt betalt du får.
Spørgsmålet er, hvordan du prioriterer mellem bedst betalende, mindst arbejde, hurtig handel?
Blinto, kan man annoncere som privatperson på den side?
Nej nu misforstod du mig nok 🤣 Jeg har ikke noget imod at hverken gøre det offentligt eller med pligt til skat. Jeg føler, at det ikke har nogen værdi hos mig som infästning længere, men at alle pengene, som produkterne omdanner efter gebyrer og andet, absolut er af større interesse heheC cpalm sagde:
Jeg har betalt indkøbspris hos Ahlsells, så jeg har vel betalt så højt man kan betale 🤣 jeg har vel forhåbning om at kunne få tilbage 20-30%D Diamant sagde:
Det er muligt at dele op, hvis køberen skulle ønske at købe mindre partier.
Det der sker er, at Blinto afleverer en kontroloplysning til skattevæsenet, og afhængigt af hvilke beløb det drejer sig om, kan SKV se det som en erhvervsmæssig transaktion og begynde at undersøge det, helt uafhængigt af hvad du og Blinto har aftalt, eller hvordan du selv ræsonnerer omkring, om det er et privat salg eller ej, osv.S skruvkakaa sagde: