Vi har købt nyt hus. Bygget i 50'erne med muret facade. Tilbygget koldgarage fra 60'erne. På væggen mod huset ser man tegl, så garagetaget er sandsynligvis forankret mod teglet på en eller anden måde.

Nu vil jeg have varme i garagen. Spørgsmålet er, hvordan jeg gør med teglvæggen. Bør jeg opregle mod teglvæggen med isolering og gips for at undgå kuldebro?

Garagetaget i dag er et fladt tag med en vis lækage. Jeg planlægger at skifte dette til et tag med en svag hældning bagud. Overvejer lidt hvordan og hvor meget jeg skal forankre mod huset. Jeg antager man skal fræse en rille i teglen for at få ind et blikbeslag i forbindelse mellem tag og teglvæg.

Skal jeg tænke at garagebygningen bliver en selvbærende konstruktion bygget med reglar som bærer taget, og kun nogle få fastgørelsespunkter mod teglvæggen så bygningerne ikke skiller ad. Eller skal man udnytte teglvæggen mere? (som det synes at være i dag)

Pladen er sandsynligvis uisoleret. Det var vel det almindelige i 60'erne. Ikke meget at gøre ved. Men jeg overvejede at i det mindste grave rundt om pladen og sætte isodrän-plader op mod den. Det bliver både drænende og en vis isolering tænker jeg. Nogle tanker om dette?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.