Noget jeg har fået nok af er kolde gulve. Okay, selvfølgelig kan man have tøfler men...
Så har jeg leget lidt med tanken om at have vandbåren gulvvarme i alle rum, men jeg aner, at det kommer til at kræve mængder energi for at holde det kørende = dyrt.
Så har jeg overvejet, om man nu får konstant og god varme på radiatorerne, så måske bliver det godt alligevel. Jeg er vant til, at huset, som jeg overtager, aldrig havde varme på, nemlig. Tror I, gulvene bliver okay, hvis man bare får lidt mere konstant varme i huset? (de sidste 20 år har jeg boet direkte på en cementlægenhed, så villagulvene bliver måske slet ikke ligeså kolde)
Så da jeg bladrede rundt på blocket i hus-annoncer for at få idéer om, hvordan man kan bygge taget om (haha), så jeg en annonce, hvor de skrev, at de havde isoleret deres gulve, sammen med to luftvarmepumper, så havde de meget lave opvarmningsomkostninger.
Spørgsmålet er så; Hvordan går det til at lave ny isolering, eller hvordan kan man forbedre isoleringen, kan man bygge på lidt ekstra under gulvet? Der er generøst plads mellem fundamentet og huset.
Ville et sådant indgreb sammen med lidt andre løsninger rundt omkring, som luftvarmepumper osv., være en bedre løsning end at lægge gulvvarmeslanger? - Læste lidt om risikoen for kulderas osv., så gulvvarme virkede ikke til at være så perfekt heller, som man gerne vil tro?