Hej undrar om nogen kan svare på om dette kan være korrekt udført for den tid
Renoveret omkring 2001 af håndværker
Ser ud til at være rullet vandtæt lag mod brønden men ser ingen brøndmanchet. Men fandtes der noget rulleligt vandtæt lag man kunne rulle direkte mod brønden? Eller kan der findes en manchet/membran som man ikke ser?
Renoveret omkring 2001 af håndværker
Ser ud til at være rullet vandtæt lag mod brønden men ser ingen brøndmanchet. Men fandtes der noget rulleligt vandtæt lag man kunne rulle direkte mod brønden? Eller kan der findes en manchet/membran som man ikke ser?
Renovatør
· Värmland
· 1 178 indlæg
Dit tætningslag er på sidste vers, det du kan gøre er at vaske let rundt brønden med bare vand og en børste, så tag hen og køb rullebart tætningslag og pensle på, eller har I tænkt på at lave om snart.
Renovatør
· Värmland
· 1 178 indlæg
Var kun rullbart da, ej brunns ark fandtes da
Tak for svar. Har lige købt et hus og opdagede 6 dage efter indflytning, at der var en overmalet fugtplet under badeværelset. Og har haft problemer med forsikringsselskabet siden juni. De siger, at der mangler en brunsmanchet.
Derfor spørger jeg lidt rundt.
Derfor spørger jeg lidt rundt.
Ved du, hvad det kunne være for en producent af tætningslaget, forstår at det er svært at se det, men hvis du gætter. Har brug for kontakt med producenten for at få monteringsanvisning for den tid og vise det til forsikringsselskabet.R Rickard.lj sagde:
Tak for svar har læst der og forstår, at det er tætningslags leverandøren, der afgør, hvordan det skal monteres mod afløb, så jeg må forsøge at finde ud af, hvem producenten af den tætningslag, jeg har, kan være.BirgitS sagde:
Moderator
· Stockholm
· 57 801 indlæg
Det var brunnsmanschett som gjaldt da også. Så her finnes intet korrekt tætlag.R Rickard.lj sagde:
MEN dette ser ud til at være i en kælder eller lignende rum? Da gælder det at hvis det er et rum med risiko for trykkende fugt udefra (type kælder med uisoleret plade), så skal man ikke have tætlag. Det kan (men intet krav) være godt med tætlag netop rundt en brønd ved bruseplads.
Okay, det er et badeværelse på overetagen. Men har forstået ud fra det, jeg har læst, at der fandtes lidt forskellige Manchetter/membraner?H hempularen sagde:Det var brunnsmanshett som gjaldt da også. Så her er der ingen korrekt tætningslag.
MEN dette ser ud til at være i en kælder eller lignende rum? Da gælder det, at hvis det er et rum med risiko for indtrængende fugt udefra (typisk kælder med uisoleret plade), så skal man ikke have tætningslag. Det kan (men intet krav) være godt med tætningslag lige omkring et afløb ved brusepladsen.
Uanset så har tætningslaget passeret bedst-før datoen med længder, så at få noget fra forsikringsselskabet tror jeg er dødfødt, specielt da eftersom det ikke er lavet ifølge reglerne, som gjaldt i 2001.
Det vil være svært at køre en sag mod sælgeren også, da manglen nemt kunne have været opdaget ved en inspektion, men man kan jo altid klage til sælgeren og kræve noget tilbage...
Det vil være svært at køre en sag mod sælgeren også, da manglen nemt kunne have været opdaget ved en inspektion, men man kan jo altid klage til sælgeren og kræve noget tilbage...
25 år siger forsikringsselskabet. Forstår, at der er mange fradrag, men måske kan der fås lidt for nedrivning osv.anders07 sagde:
Uanset hvad, så er tætningslaget langt over sidste anvendelsesdato, så at få noget fra forsikringsselskabet tror jeg er dødfødt, især da det ikke er udført i henhold til de regler, der gjaldt i 2001.
Det vil nok også være svært at føre noget mod sælger, da manglen nemt kunne være opdaget ved en inspektion, men man kan jo altid klage til sælgeren og kræve noget tilbage...
Hvad er det, der viser, at det ikke er udført i henhold til reglerne i 2001?

