Overvejer at bygge et større vandkar/vandkumme, som skal opsamle regnvand fra et sidehus på grunden. Tanken er at kunne dyppe vandkanden. Mål: knap 1,5m *1m + ca 1m dybt (skønnet). Hvordan skal man konstruere dette? Støbe det hele på stedet eller mure op med fx lecablokke og derefter pudse. Ingen planter, da vandstanden sandsynligvis vil variere meget. (Jeg kunne også overveje en trækonstruktion i samme stil som huset + damfolie). Alle tips modtages med tak!

Jeg er ikke rigtig med på, hvad du egentlig vil have, et sted at samle regnvand til at vande med?
I så fald er det vel nemmest bare at stille en tønde der, enten en 200 liters plasttønde, som man kan bygge ind, hvis man synes, den skæmmer for meget, eller så findes der flotte tønder i egetræ, men de koster jo også en del.
Eller er det snarere et vandspejl, du vil have?

Vandfustager i eg er skidesmarte og det har jeg heldigvis allerede et par af. Denne gang havde jeg tænkt mig en større enhed. Egfustagerne har jo en tendens til at tørre fra hinanden, hvis de står med for lidt vand i dem. Vil desuden kunne sænke hele vandkanden ned uden problemer. Karret skal desuden kunne rumme vandet fra et rimeligt stort tag. Firkantet skal det være. Ved ikke om det blev tydeligere ...:)

Hvis man støber i beton, skal man blande noget specielt middel i blandingen for at karret ikke skal tage imod vand og derefter sprænges i stykker af frosten?

Du bør tømme for vinteren alligevel men ja du skal have beetong med meget cement i for at den skal anses som vandfast. Trolig kan en betonstation tilsætte flere kemikalier for at forbedre det hele endnu mere

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.