2,798 læst ·
5 svar
3k læst
5 svar
Valmede skærmtag, rigtige dimensioner og tanker?
Hej, Skal lave et valmet tag, skal have en lang limtræsbjælke 66x315 der går på diagonalen, skal hvile på en limtræssøjle på 115x115 på ydersiden og på den anden side fastgøres i facaden, som består af yderpanel og derefter tømmerstokke. 115x115 søjlen sidder derefter rundt om de to sider uden facade. Fiskehjulsramme fra bjælken er 45x170 reglar.
Hældningen på taget bliver 12-13 grader, med endenot og derefter pladetag, snelastzone 2.0.
Er det tilstrækkeligt dimensioneret? Fungerer et antal konstruktionsskruer til at fastgøre limtræsbjælken i hjørnet mod facaden?
Taknemmelig for svar
Hældningen på taget bliver 12-13 grader, med endenot og derefter pladetag, snelastzone 2.0.
Er det tilstrækkeligt dimensioneret? Fungerer et antal konstruktionsskruer til at fastgøre limtræsbjælken i hjørnet mod facaden?
Taknemmelig for svar
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Selvom konstruktionen ikke entydigt fremgår af din skitse, tør jeg sige, at 66x315 er for spinkelt i forhold til den lange spændvidde (7,9 m). Det handler snarere om 90x495 eller i den retning. At fastgøre bjælken med konstruktionsskruer tror jeg heller ikke på. Det handler om en belastning i nærheden af 2 ton.
Hej, ok tak for svaret, noget tip til hvordan man får fast en limtræsbjælke mod et hus hjørne?J justusandersson sagde:Även om konstruktionen inte entydigt framgår af din skitse tør jeg sige, at 66x315 er for spinkelt i forhold til den lange spændvidde (7,9 m). Det handler snarere om 90x495 eller i den retning. At fastgøre bjælken med konstruktionsskruer tror jeg heller ikke på. Det handler om en belastning i nærheden af 2 ton.
//K
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Stil den på en søjle fastgjort til facaden.
Klik her for at svare