offlarjon
Skal montere en 65” TV (20 kg) på gipsvæg (enkeltgips). Regner med at ramme mindst en træregel, men er det ikke muligt at skrue i flere, tænkte jeg 2 stk. molly M5 på hver side. Hvilken træskrue ville I anbefale i et scenario, hvor jeg kun kan skrue i 1 stk. regel?

Hvordan ser vægbeslaget ud med hensyn til fastgørelsespunkter?

Vil TV'et hænge lige op ad væggen hele tiden, eller vil det blive drejet ud, så det hænger et stykke ud fra væggen?

Hvilken dimension har træreglerne?

• Synes
offlarjon
  • Laddar…
offlarjon
EddieHansson
Køb et stykke krydsfinér og fastgør det til væggen med gipsankre. Derefter sætter du vægbeslaget til TV'et på pladen.

• Synes
offlarjon
  • Laddar…
TV’en vil altså hænge ganske tæt på væggen og parallelt med væggen.
Så vil det meste af kraften gå nedad.

• Synes
offlarjon
  • Laddar…
offlarjon
Demmpa Demmpa sagde:
TVn kommer altså til at hænge ret tæt på væggen og parallelt med væggen.
Derved vil det meste af kraften gå nedad.
OK. Så burde et par franske træskruer i kombination med molly i kanterne være tilstrækkeligt?

offlarjon offlarjon sagde:
OK. Då borde ett par franska träskruvar i kombo med molly på kanterna att räcka till?
Fransk træskrue lyder som overkurs.
Molly lyder godt.

• Synes
offlarjon og 1 anden
  • Laddar…
offlarjon
FredrikR FredrikR sagde:
Fransk træskrue lyder som overkurs.
Molly lyder godt.
Hvad havde du valgt i stedet?

Hvad ville du have valgt i stedet?
Træskrue med flad hoved, 5x60mm hvor to sidder i reglen sammen med 2stk Molly burde være rigeligt.

• Synes
offlarjon
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Skal montere en 65” TV (20 kg) på gipsvæg (enkeltgips). Regner med at ramme mindst en træregel, men er det ikke muligt at skrue i flere tænkte jeg 2 st molly M5 på hver side. Hvilken træskrue ville I anbefale i et scenario hvor jeg kun kan skrue i 1 st regel?
En hånd holder en guldfarvet skrue i nærbillede. Skruens hoved og spiralformede gevind er tydeligt synlige.

Jeg har hængt op to tv-apparater hjemme med omtrent samme vægbeslag (70 og 58 tommer). Nogen anden kan sikkert sige hvad denne skrue hedder men den er 58x4 mm. Har fungeret virkelig godt at sætte to sådanne (en oppe en nede) i midten af reglen og så sætte almindelige gipsskrue med plug i enderne af tv-beslaget.

Købte den på løsvægt på Bauhaus.

• Synes
offlarjon
  • Laddar…
Ossian K Olsson
Demmpa Demmpa sagde:
Det skal ikke være forsænket hoved, men hovedet skal være plant på undersiden,
fx følgende skrue,
[link]
[billede]
Demmpa Demmpa sagde:
Det skal ikke være forsænket hoved, men hovedet skal være plant på undersiden,
fx følgende skrue,
[link]
[billede]
Der er en fordel med forsænket hoved når man sætter et tv-beslag op, og det er at skruen centrerer sig i hullet og strammer både oppe og nede.

• Synes
offlarjon
  • Laddar…
offlarjon
Tak for alle de gode svar, nu har jeg fuldt overblik over, hvordan vægbeslaget skal fastgøres på en sikker måde :)

• Synes
FredrikR og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.