Ser ud som fugt, er det fugtigt? Jeg ville ikke have skiftet sten, medmindre det er værre end det, der ses på billedet. Bare at smide lidt mørtel, eller hvis du vil, lidt beton i hullerne. Måske skal du dræne?
Ser ud som fugt, er det fugtigt? Jeg ville ikke skifte sten, medmindre det er værre end det, der ses på billedet. Bare kast lidt puds ind, eller hvis du vil, lidt beton i hullerne. Du skal måske drænere?
Hej,
Jeg er begyndt at reparere større skader med grovbeton, det ser ud til at binde godt, hvis jeg først slammer det forsigtigt et par minutter før med grovbeton og pensel.
Jeg børster og bruger forsigtigt højtryksrenseren for at frigøre løst materiale.
De mindre skader er jeg usikker på, om de skal repareres med "puds", altså cementmørtel A eller B. Da det kommer til at ligge op ad både betonhulsten og gammel puds, der sidder stramt.
Dræning vil ske, det er højprio på det. Samt at lede tagnedløbets vand væk, ned i stenbrønden.
Det lyder godt, sørg for at der ikke er nogen farve under, når du reparerer. Sørg for at det er lidt fugtigt, når du reparerer eller pudser. Du skal måske lægge net på betonen, inden du pudser.
Tja, måske. Man må overveje, hvordan det påvirker fugtvandring. Uden andet end puds på indersiden og dræneret på ydersiden burde det fungere godt. Du må sætte nogle fastgørelser i lstenen så væggene ikke går fra hinanden.
Nja, måske. Man må overveje, hvordan det påvirker fugtvandringen. Uden andet end puds på indersiden og drænet på ydersiden burde det fungere godt. Du skulle sætte nogle fastgørelser i lstenen, så væggene ikke går fra hinanden..
Eller fylde lidt mørtel mellem den nye og den gamle væg