Skal til foråret lave om i garagen, bl.a. skal en ny arbejdsbænk bygges.

Overvejer hvilket materiale bordpladen bør bestå af, på bænken skal der skrues/mekkes med alverdens motorer (ikke bilmotorer ;)) og andre ting skal slibes/svejses osv.

Metal tænkte jeg måtte være det bedste/tåligste, men kom så til at overveje formplywood kantet med vinkeljern.

Har I nogle gode tips, så jeg kan bygge den ultimative arbejdsbænk :).

S
hvorfor ikke satse på et metal bord. let at holde rent.
ulempe du kan jo ødelægge nogle æg på forskellige skæreredskaber

En stavlimmet egetræsskive i byggemarkedets tilbudshjørne satsede jeg på. 50x50x5mm vinkeljern indfældet i forkanten. Skiven er 28mm tyk og er skrue-limet nedefra mod 22mm gulvspånplade.
Let at reparere evt. dybe sår med bor og egetræsprop.

Jeg valgte to sammenlimede 22mm spånplader med en plastikmåtte beregnet til gulv ovenpå og en egelist på kanten. Jeg gjorde min 90cm bred.

Takker for tips, nu har jeg lidt at tænke over :)

Min er i forskalingsfiner med 45x95 under - Stabil men ser jo faktisk lidt slidt ud efter et stykke tid.. Bare at skrue et lag mere på!

slacker sagde:
Min er i formplywood med 45x95 under - Stabil men ser jo faktisk lidt slidt ud efter et stykke tid... Bare at skrue på et lag til!
Det synes jeg ikke gør noget som helst, at den ser lidt slidt ud (vi er jo i et garage) ;).

Jeg fik et antal kortere længder spåntet fyrretræsgulv 28X90, som jeg slog sammen og bruger som bordplade. Fungerer godt og kostede nada.

Mvh
Bare mig

Tag en tur til nogen blikkenslager og tjek, hvad en galvaniseret plade ville koste i de rigtige mål med nedbøjede kanter og lim den på dobbelt spånplader. Let at holde ren og bør holde et stykke tid.

Mvh
Jante

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.