Tid til at overveje, hvilket loft jeg skal have i kælderen.
Det er lavt til loftet, ca. 2 m, så en holdbar overflade er ønskeligt. Nu sidder der en form for 15 mm akustikplader limet mod råsponten under. De er ret skrøbelige og ser slidte ud, da man let kan komme til at skrabe mod loftet, når man flytter rundt på garderober osv. Kælderen vil delvist blive brugt til opbevaring og delvist som soveværelse, når der kommer mange på besøg.
Akustikpladerne virker relativt nemme at tage ned.
Kravene er holdbar, lys og billig. Da jeg har sat Cembritplader på væggene, forstår I, at æstetikken er længere nede på listen. Jeg skal fræse 6 mm dybe spor for aluminiumslister til LED-belysning i loftet, så det fungerer ikke med et meget tyndt materiale.
Trappen ned til kælderen er smal og med en 90 graders vending, når man kommer ned. Plader i størrelsen 2400x1200 kan derfor ikke bæres ned. 2400x900 fungerer muligvis.
Så hvad vælger jeg? Slidstyrke i loftet er selvfølgelig ikke en almindelig faktor at overveje.
Hårdgips måske, er der brun pap på disse, der skal males? Færdige folierede loftsplader?
Lime et 8 mm laminatgulv op? Det skulle i hvert fald være slidstærkt nok.
Tips og idéer modtages med tak!
Det blev Bauhaus folierede spånplade.
Folien er lidt skrøbelig, men pladerne kan males, hvis man vil.
Fik også testet min seneste opfindelse, lille Dewalten, 32mm afløbsrør, lidt slange fra en skrottet skotørrer og en plade flamingo.
Det suger både fra rundsavens originale udsugning og direkte ved bladet. Næsten støvfri savning af loftspladerne
/Höghus
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.