Skal lime nogle akustikpaneler op på en malet gipsvæg. Producenten anbefaler selvfølgelig deres eget lim til dette, men det er gætter nok dyrere og dårligere end alternativerne.

Hvad tror I er det bedste lim til akustikpaneler?

Tænkte enten Casco Superfix+, PL200 eller PL600.

Det skal bide godt og tørre forholdsvis hurtigt.
 
Vi bruger denne, tror den kostede 69 kr tuben på Bauhaus.
 
  • Montagelim tube fra PROBAU i et rum under renovation, koster ca. 69 kr.
Devils glue fra Parafon.
 
V Vante sagde:
Devils glue från Parafon.
Det handler kun om 3 paneler, så jeg behøver ikke så stor mængde. Ellers virker den meget god!
 
S Skoog77 sagde:
Vi bruger denne, tror den kostede 69 kr tuben på Bauhaus.
Hvordan synes du den fungerer? Griber den med det samme?

Synes nemlig at alle akustikpaneler er lidt buede udad øverst og nederst. Så jeg er bange for, at det er svært at få det fastgjort godt, hvis limen ikke duer.
 
J jockebq sagde:
Hvordan synes du den fungerer? Griber den med det samme?

Synes nemlig at alle akustikpaneler er lidt bøjede udad øverst og nederst. Så jeg er bange for, at det er svært at få det fikseret ordentligt, hvis limen ikke er tilstrækkelig.
Måtte være med og presse lidt de første minutter, så holdt den godt fast.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.