Jeg har anskaffet mig en dyckertpistol (18 G) og kompressor forud for den kommende montering af lister i stueetagen. Første trin bliver at sætte fodliste/sokkel i entré og gæsteværelse. Det er almindelig hvidmalet træfodliste, 12 mm tyk. Væggene i gæsteværelset består af enkelgips med regel bagved. I entréen er det enkelgips med OSB og regel bagved.

Hvilken længde skal jeg vælge på T-dyckert?

Jeg er i samme situation som dig :)

Indkøbt en 18g dyckertpicka og har en bunke med lister, foder og sokkel, som skal sættes op.
Jeg valgte 38mm dyckert, burde fungere fint for dig også (12+13+11mm)?
25mm var det kortere alternativ, hvor jeg handlede, og de føltes for korte..

FredrikR sagde:
Jeg er i samme situation som dig :)

Har købt en 18g dyckertpicka og har en bunke med lister, panel og sokkel som skal skyde på.
Jeg valgte 38mm dyckert, burde fungere fint for dig også (12+13+11mm)?
25mm var den kortere mulighed, hvor jeg handlede, og de føltes nok lidt korte..
Spontant føles det også lidt kort med 38 mm. Når det gælder almindelig søm dimensionerer man jo endda, så 2/3 af sømlængden går ind i noget stabilt bag det, man sømmer fast. Selvom den princip sikkert ikke er anvendelig i dette tilfælde, føles det som om, 50 mm er minimum. Men det er tilsyneladende almindeligt med 40 mm. 38 mm fungerer sikkert fint, hvis man har noget hårdt som f.eks. OSB bag gipsen, men ellers?

Jeg har ikke nået at få sat mere end en beklædning rundt om et vindue, men det ser ud til at sidde fint i spånpladevæggen.

Jeg brugte 40mm og dyckertpistol.
Lister og foder sidder som bjerget.
Jeg har gips+spånplade overalt på væggene.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.