Skal til at sætte fliser/klinker i badeværelse og overvejer at købe klæb.

Har set, at der findes fliseklæb, fliselim og fæstemasse. Er dette forskellige navne for det samme, eller har de forskellige egenskaber? I så fald, er noget bedre end det andet?

Var inde i et byggemarked og så, at de havde Rescon Megafix til ca. 115:- og ved siden af Casco klæb for lidt over 200:- for samme mængde. Jeg spurgte en ekspedient, om det andet var bedre end det første, og han svarede, at der ikke skulle være nogen forskel. (Jeg spurgte så, hvorfor de solgte noget, der var næsten dobbelt så dyrt, hvis det ikke var bedre på nogen måde, det kunne han ikke svare på :)

Hvad siger panelet, er der nogle klæb, der er bedre? Er der nogle, man generelt burde undgå? I mit tilfælde skal det bruges i vådrum.

Senest redigeret:
...og et opfølgende spørgsmål:

På gulvet bliver det 5x5 og på væggen bliver det 15x15, egner forskellige klæbemasser sig til henholdsvis fliser/klinker, eller skal jeg bruge den samme? (hvilken?)

Den eneste forskel mellem de forskellige mærker kan nok være, at de har forskellige egenskaber fx at den ene tørrer hurtigere. Så er det bare at bruge den samme som du har på væggen som på gulvet.

K
Eftersom det er vådrum så har du et vådrumssikring. Limet skal være godkendt af producenten af vådrumssikringen for at være et komplet system.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.