Skal man bruge Væv strimmel når man skal spartle samlingerne mellem gips plader?
Eller går det lige så godt uden, altså kun spartel.

MVH Anders
 
brug remse! samlingerne går ellers meget lettere fra hinanden. De koster ikke så meget og er selvklæbende, så det tager ikke specielt lang tid.

Guran1
 
Brug definitivt remse!! Jeg er i gang med at renovere et hus, hvor den tidligere ejer har sat en masse væg-gips op, og man kan med det samme se, hvor han har sat remser, og hvor han har "glemt" det. De steder, hvor der ikke sidder remser, er spartelmassen sprækket, og det ser rent ud sagt forfærdeligt ud!
/Kristian
 
Hej.
Skal du tapetsere og ikke har alt for store flader, ville jeg købe husfix. Man bliver vanvittig af spartel, der synker sammen. Det kan være, det er mig, der er dårlig til at spartle, men det spiller ingen rolle, hvor omhyggelig og præcis jeg er, for der opstår altid en lille skygge. Husfixet er forholdsvis dyrt, men man behøver kun at påføre det én gang, for det krymper ikke.
Der er jo sjovere ting at bruge tiden på.
 
Skal man bruge væv remse, selv når man sætter op renoveringsgips? Altså når der allerede er en væg bagved...

MVH Anders
 
Brug remsa.
Den er billig og tager 2/100 sekund at sætte på.
 
Hvad er "husfix"?
 
en slags "universalmasse". kan bruges til det meste. spartle vægge og loft, fylde ud ret store huller med. jeg synes, den er overreklameret.
 
plejer at findes ved maling i byggemarkeder.
er det ikke Casco der laver den?
 
e sagde:
Papirsstrimler skal det være!
Hvorfor?

Hvornår skal det være pap, og hvornår fiber?
 
Hvad er der galt med at skrue plade bag alle samlinger og hjørner? Det plejer jo at være nok.
 
Skal man også anvende vævremse i samlinger, som ikke er forsænkede? For så kommer væven jo udenpå, og man skal spartle over. Er der ikke risiko for, at man får en "bule"?

MVH Anders
 
abel48 sagde:
Skal man også bruge vævstrimmel i samlinger, der ikke er forsænkede? så kommer jo væven udenpå, og man skal spartle over, er der ikke risiko for, at man får en "bule"?

MVH Anders
Der skal du lægge pladestykker bagved. Du skal ikke have sådanne samlinger andet end i loftet.
 
Johan Gunverth sagde:
Der skal du lægge pladeremsor bagved. Du skal ikke have sådanne samlinger andre steder end i taget.

Hvad er det for pladeremsor? ???
...aldrig hørt om, har du nogen henvisning som kan beskrive disse?

(...ja, jeg er vel novice :-[ )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.