Har en letbetonvæg mellem stuen og soveværelset, hvor jeg skal hænge tv'et op. Har plugget med Essve letbetonplugs og derefter brugt Essve betonskruer. I det andet hul ved øverste del af vægbeslaget (tættest på vaterpasset) er det dog helt stumt, når jeg forsøger at bore. Det stopper helt, er der nogen, der har en gætning på, hvad der stopper? Hvis det var en regel, burde det vel ikke være muligt at bore hverken lodret eller vandret i de øvrige huller, men der har der ikke været nogle problemer, det er kun det der hul.
Tv'et vejer 17 kg, det holder måske alligevel som det er og eventuelt kan jeg jo bore i et andet hul for at støtte lidt ekstra op. Var mest nysgerrig på om nogen ved, hvad det kan være der sidder der? Ved boring kommer der et sort, finkornet grus ud.
Tak på forhånd!
Tror jeg offentliggjorde dette i det forkerte forum, kan admin fjerne det? Lagde den i inredning i stedet.
6 cm
Er det vægplader af letbeton er der armering i dem.
Ok! Ved du hvordan armeringen ser ud i væggen? Som sagt, så var der ingen problemer med de øvrige huller, så jeg overvejer, hvordan armeringen ligger bag væggen i så fald.
Medlem
· Västra götaland
· 13 indlæg
Da vi skar ned en letbetonvæg, var der armeringsjern i den, ca. 5mm i diameter. Disse lå nok omtrent midt i væggen, som var 70mm.
Klik her for at svare