For diskussioner med Myresjöhus om eventuelt byggeri, da de har en grund vi er interesserede i.

Hvad jeg stiller mig tvivlende overfor er deres konstruktion af ydervæg:
Tværsnit af en ydervæg med isolering og gipsplader, der viser konstruktionen uden installationszone, plast tæt på gips og enkelgips.
Dels er det kun 250 mm isolering, men det værste er, at den mangler installationszone. Plastikken ligger tæt mod gipspladen, hvilket betyder, at hver eneste skrue og søm, man bruger til at sætte ting op på væggene, skaber huller i klimaskallen. Desuden kun enkel gips.

Synspunkter på, eller erfaringer med dette?

Har nogen, der har bygget med Myresjöhus, formået at få en anden konstruktion, eller er man låst til denne? Havde hellere set 220 + 45 mm samt osb og gips.

Senest redigeret af en moderator:
Det er fordi det er billigere.
Angående installationsskikt så findes der masser af huse, der mangler sådan noget.

• Synes
Vispen74
  • Laddar…
250 synes jeg er helt ok, men det er nærigt, at de springer over plyfa/osb før gips. Lösvirke er bedst, fuld kontrol og ingen sparbyggeri.

• Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
Ingen installatioslag og bare enkelt gips føles billigt, men forskellen mellem 250 og 265 mm isolering er ret lille.

• Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
Har bygget mange huse uden installationsvæg for en anden husleverandør, typ samme vægkonstruktion hvad angår opbygning og isoleringstykkelse.
Er enig i det føles dårligere, havde jeg bestilt, havde jeg tilføjet osb på alle ydervægge, det gør at det føles og bliver bedre resultat.

Meget få kunder reflekterer over det og eneste gang det er forstyrrende er når noget skal sættes op, i øvrigt intet man tænker på.

• Synes
Vispen74
  • Laddar…
Vi har netop skrevet under på at bygge en større variant af Smart 168 i Norrköpingsområdet. Ifølge vores sælger indgår der OSB plader på indersiden i alle ydervægge under gipspladen. Men derimod ikke skillevægge, så der er det kun gipsplader. Det er selvfølgelig muligt at tilføje OSB plader i alle skillevægge, hvis man ønsker det, men af omkostningsgrunde har vi valgt at afstå.

• Synes
Vispen74
  • Laddar…
Skymag Skymag sagde:
Vi har lige skrevet under på at bygge en større variant af Smart 168 i Norrköpingsområdet. Ifølge hvad vores sælger har oplyst, så er der OSB plader på indersiden i alle ydervægge under gipspladen. Men derimod ikke indervægge, så der er det kun gipsplader. Det er selvfølgelig muligt at supplere med OSB plader i alle indervægge, hvis man ønsker det, men af kosthensyn har vi valgt at afstå.
Var det en mærkbar tillæg for osb i indervæggene med andre ord?

Vispen74 Vispen74 sagde:
Var det ett kännbart tillägg för osb i innerväggarna med andre ord?
I vores tilfælde drejede det sig om rundt 30-40 tusen ekstra, hvilket ikke er så meget i det store hele. Men for at minimere omkostningerne, var det en af flere tilvalg, vi valgte ikke at vælge til, til fordel for et andet tilvalg, vi vurderede højere og bestemt hellere ville bruge penge på.

• Synes
Vispen74
  • Laddar…
Det blev Myresjöhus til sidst alligevel. Vi vælger at tilføje spånplade bag gips i alle vægge. Det gør en del for lyden også, så jeg synes, det er det værd. Så godt at det er standard med træplade bag gipsen i ydervæg da, det viser ikke deres katalog. Må køre ekstremt korte skruer i ydervæggene bagefter, så man ikke punkterer plasten ved hver skrue, da der mangler plads mellem vægpladerne og plasten.

Senest redigeret:
A
Vispen74 Vispen74 sagde:
För diskussioner med Myresjöhus om eventuellt bygge, da de har en grund vi er interesserede i.

Hvad jeg stiller mig tvivlende overfor er deres konstruktion af ydervæg:
[billede]
Dels er det kun 250 mm isolering, men det værste er, at den mangler installationszone. Plastikken er lagt direkte mod gipspladen, hvilket betyder, at hver eneste skrue og søm, man bruger til at sætte ting op på væggene, skaber huller i klimaskærmen. Desuden kun enkeltgips.

Synspunkter på, eller erfaringer med dette?

Har nogen, der har bygget med Myresjöhus, haft held til at få en anden konstruktion, eller er man låst til denne? Havde hellere set 220 + 45 mm samt osb og gips.
Punktering af dampspærren er jo én ting, er det kun ét lag 250mm isolering?

Rejäl sagde:
Punktering af dampspærren er jo en ting, er det bare et lag 250mm isolering?
Ja, desværre ser det ud til at være sådan.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Vispen74 Vispen74 sagde:
Det blev Myresjöhus til sidst alligevel. Vi vælger at tilføje spånplade bag gips i samtlige vægge. Det gør en hel del for lyden også, så jeg synes, det er værd det. Så godt, at det er standard med træplade bag gipsen i ydervæggen, det viser deres katalog ikke. Jeg må bruge ekstremt korte skruer i ydervæggene, så man ikke punkterer plasten med hver skrue, da der ikke er plads mellem vægpladerne og plasten.
Intet at bekymre sig om i sidste ende, da der findes masser af huse, hvor plasten er punkteret og ifølge dagens standard "forkert" sat.
Folk må holde op med at være så nervøse.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Skymag Skymag sagde:
Vi har precis skrevet under for at bygge en større variant af Smart 168 i Norrköpingsområdet. Ifølge hvad vores sælger har oplyst, så indgår der OSB-plader på indersiden i alle ydervægge under gipspladen. Men derimod ikke indervægge, så der er det kun gipsplader. Det er selvfølgelig muligt at tilføje OSB-plader i alle indervægge, hvis man ønsker det, men af omkostningsmæssige årsager har vi valgt at afstå.
Det er ikke OSB bag gipsen i ydervæggene i Myresjöhus, de bruger deres såkaldte "hårdgips" viste det sig nu til sidst, og ifølge sælgeren er det kun 1% af kunderne, der vælger til OSB i ydervæg. Omkostningen er 600 kr per løbende meter for OSB i ydervæg. Sandsynligvis tilføjer vi det for i alt 97 tkr i vores tilfælde. Ockerpris. Da har vi betalt i alt 150 tkr ekstra for at få OSB i alle vægge, helt skørt.

A
Vispen74 Vispen74 sagde:
Det er ikke OSB bag ved gipsen i ydervæggene i Myresjöhus, de bruger deres såkaldte "hård gips" kom det frem nu til sidst, og ifølge sælgeren er det kun 1% af kunderne der vælger ekstra OSB i ydervæg. Prisen er 600 kr per løbende meter for OSB i ydervæg. Formentlig tilføjer vi det for i alt 97 tkr i vores tilfælde. Ockerpris. Så har vi betalt i alt 150 tkr ekstra for at få OSB i alle vægge, helt skørt.
Ja det lød lidt dyrt, jeg regner med at opsætningen af osb er ca. 2-3 gange arbejdstiden mod at sætte op gips og derefter er osb dyrere end almindelig gips..

• Synes
Vispen74
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.