Hej!

Förlåt för engelskan, mit svenske ordforråd er ikke så godt med DIY-terminologi...

Jeg fjerner en ikke-bærende indervæg i min lejlighed (bygget 1929) og der er en usædvanlig konstruktion, som jeg gerne vil vide mere om.

Der ser ud til at være en solid trækerne, med et lag halm, efterfulgt af et groft lag af gips/cement.

Er der nogen, der ved hvornår denne type konstruktion var almindelig? Jeg er ikke sikker på, om denne væg er original til lejligheden. Jeg spekulerer også på, om det indeholder asbest, eller noget andet jeg bør være bekymret for...

Tak!
 
  • Vægkonstruktion fra 1929 lejlighed; solid trækern, strålag, grov puds/cementlag, delvis revet ned for renovering.
BirgitS
  • Synes
16386 og 1 anden
  • Laddar…
BirgitS BirgitS sagde:
Ja, det var en almindelig konstruktion i 1929. Det svenske ord er kloasongvägg.
[link]
Ahh perfekt, tusind tak :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.