Hej,
Jeg skal bygge om mit garage, der ligger i forbindelse med huset, og har derfor fået at vide, at det skal brandklassificeres.
Ud fra det jeg har læst og tidligere ved, skulle det være tilstrækkeligt med dobbeltgips?
Men da jeg gerne vil undgå, at væggen er så sårbar som en gipsvæg er, fx hvis man læner en cykel mod væggen eller lignende, så der kommer mærker, kan man så afslutte med noget skivemateriale i det yderste lag, eller hvordan ser det ud?
Jeg tænkte først to lag gips, så OSB/Plywood eller plade fx.

MVH Fredrik

Rickard.
Hvilken brandklasse har du brug for? Jeg havde kun brug for ei30 mellem garagen og huset, og da behøves der virkelig ikke noget ekstraordinært, træguiden.se har en god side med eksempler på skillevægge, der opfylder forskellige brandklasser, som er let at forstå. Det er ret sandsynligt, at du kan undlade gipsen helt, hvis du kun vil opnå brandklassen.

Hej!
Brug 9mm cembrit multiforce som sidste plade (brandklasse A1). Jeg er usikker på, hvilken brandklasse du skal opnå, og kan derfor ikke svare på, om du klarer dig med kun cembriten. Skulle det ikke være nok, så skruer du først en almindelig gips op bag disse.

Jeg mener, at cembriten er fin nok som den er til garage (forborede skruehuller til Montageskruv), men det er også muligt at male på denne.

Skal du save disse plader, gør du det bedst med en dyksav, og glem ikke at tilslutte støvsugeren!

Vi har OSB+dubbelgips i væggene i garagen, og mit spørgsmål er, om det er tilstrækkeligt at skrue Cembrit/Swisspearl Multi Force 9 mm eller 12 mm i OSB'en, eller om man nødvendigvis skal finde reglar? 2550x1200x9 vejer omkring 33 kg, og samme størrelse i 12 mm vejer omkring 45 kg.

Min tanke er at sætte dem op med 60 mm montageskruer uden at skulle "gætte" hvor reglarne er bag OSB+gips+gips.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.