Har en overvejelse om at lave en væghængt bænk i badeværelset, inde i en dampbad, men går i stå på konstruktionen...
Der er letbetonvægge bagved, men jeg vil opsætte regler mod letbetonen, men kan kun fastgøre regler i loft og gulv, så ikke meget at arbejde med i fastgørelse...
Kan det holde med 45 regler for en bænk til 3 personer, eller er det bare at glemme?
Der er letbetonvægge bagved, men jeg vil opsætte regler mod letbetonen, men kan kun fastgøre regler i loft og gulv, så ikke meget at arbejde med i fastgørelse...
Kan det holde med 45 regler for en bænk til 3 personer, eller er det bare at glemme?
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 496 indlæg
Kan du ikke støbe jern eller gevindstænger ind i væggen så?
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 496 indlæg
Jeg mener, at i stedet for konsoller eller støtteben, så har du brug for en modvægt. Tænk vippe. Og eftersom du sandsynligvis ikke kan holde bænken flydende ved hjælp af nogle vinkeljern i en 45 væg. Så skal du bruge husvæggen, således står huset på den ene side af vippen, og I tager en sauna på den anden side.
Ja, ok, jeg forstår, hvad du mener nu, men problemet er, at der er en ventileret væg bagved, så jeg kan ikke komme til den...S Småbrukaren sagde:Jeg mener, at i stedet for konsoller eller støtteben, så har du brug for en modstand. Tænk vippe. Og eftersom du sandsynligvis ikke kan holde bænken flydende ved hjælp af nogle vinkeljern i en 45 væg. Så har du brug for at bruge husvæggen, således står huset på den ene side af vippen, og I tager en sauna på den anden side.
Det er desuden temmelig porøs blåbetong, så ikke meget bæreevne...
Hobbytømrer
· Västra Götaland
· 1 496 indlæg
Hvad placeres udenpå reglarne, panel?
Det er først og fremmest moment du arbejder mod. Du har brug for en form for konsol, helst af rimeligt tykt stål (tænk 10 mm), som har en betydelig vertikal udbredelse for ikke at få skøre kræfter i dens fastgørelse mod reglen.
Hvordan er reglarne fastgjort? Det er godt, hvis fastgørelsespunkter for regel og væg samt regel og konsol er tæt på for at undgå at skulle dimensionere mod udkrængning af reglen. Vokser hurtigt, hvis det skal føles stabilt.
Et par skråstivere gør alt meget lettere.
Også fastgørelse i bænkens kortsider, hvis den løber fra væg til væg.
Hvordan er reglarne fastgjort? Det er godt, hvis fastgørelsespunkter for regel og væg samt regel og konsol er tæt på for at undgå at skulle dimensionere mod udkrængning af reglen. Vokser hurtigt, hvis det skal føles stabilt.
Et par skråstivere gør alt meget lettere.
Klik her for at svare