Hej!

Jeg skal bygge indvendige vægge på vores overetage og overvejer, hvordan konstruktionen skal blive så god som muligt. Der er højt til loftet (3,5 m ved kip - 1,5 m ved ydervæg). Jeg er usikker på, hvordan jeg bedst skal sætte stolperne. Enten skal de gå hele vejen op til loftet, eller også bryder jeg stolperne ved ca. 2 m med en tværstolpe og fortsætter derefter fra den. Tanken er, at det måske bliver mere stabilt sådan?

Hvad tror I? Kan jeg lade stolperne gå hele vejen op uden tværslå?
 
Hej Peter,
jeg er ingen ekspert, men jeg ville tro, at det afhænger ganske meget af dimensionen på vægskinnerne. Så bliver det nok mere stabilt at lade dem være i fuld længde og sætte i kortlingar i stedet for at bryde, men der er sikkert nogen, der er klogere end mig, som ved det:-)
 
Ola78
Jeg er enig med forbo, bedre du sætter hele længder og kortlingar for at afstive det hele. Du bør nok bruge 45*95 for at væggen ikke skal blive for svag når den bliver så høj.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.