8,105 læst ·
18 svar
8k læst
18 svar
Væggen bliver til pulver (sætte hylde op)
Okej, så bliver det nok bedst, hvis jeg beder ham tale med foreningen. Tak for det udførlige svar.J JohanLun sagde:Fra 20'erne er det nok tyk kalkpuds, som man ikke kan fastgøre mere end et meget let billede i med søm (ingen plugs), og under dette er det, ville jeg tro, massivt træ eller teglvægge. Jeg ville fortsætte med at bore og finde ud af, hvad væggen er lavet af. Endnu bedre er nok at spørge bestyrelsen i foreningen, for de ved sikkert væggenes opbygning.
Pudsen kan som sagt ikke fastgøres noget tungere i, er min erfaring. I hvert fald ikke et elfa-system eller et tv-apparat. Men på et 20'er-hus er der garanteret noget bagved, som du kan hænge hvad som helst op i. Ikke som 70'er-huse med en enkeltgips og så luft, eller blåbeton. Dengang tænkte man nok, at det tungeste, der skulle op, var et fastnålet billede fra OKEJ med Samanta Fox.![]()
Moderator
· Stockholm
· 56 248 indlæg
Vi havde lignende problemer, da jeg hjalp min søn med at skifte køkken. Uanset hvor dybt vi borede, blev det kun til pulver. Pluggen drejede bare rundt i hullet.
Jeg brugte ankermasse. Det holdt godt.
Jeg brugte ankermasse. Det holdt godt.
Er det sort støv, der kommer ud, er det nok slaggeplader; bor et hul til min 8 mm rawlplug og slå en 10 mm rawlplug i. Tynd væg, svært med fæste. Tykk væg, bor så dybt, at bunden stopper ca. 2 cm fra den anden side og plug med 2 stykker plug, hvis det er muligt (ellers skær en plug af). Pluggen bankes ind med en hammer.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hur flyttar jag lampan från väggen till taket
Badrum -
Hur rättar jag till ny dörrkarm som hamnade "nästan" perfekt i väggen
Utbyggnad och tillbyggnad -
ska man ha lufthål i nyputsad fasad in till skalväggen?
Fasad -
Rostfri badtunna i anslutning till källarväggen
Pool -
Tips hur vi ska täcka och snygga till väggen
Socialt & Projekt