7,617 læst ·
25 svar
8k læst
25 svar
Vægge dækket af masonit
Nye stikkontakter og afbrydere er fastgjort for nylig også. Dårlig idé at rive masoniten ned bare på grund af det?
Hvis du kan lide udseendet, er det vel "fintræ" for dig?C Caroline f sagde:
Hvis du ikke kan lide det, du ser under masoniten, kan den med fordel blive siddende.
Frem for alt er det godt at bo sig ind og mærke efter, hvordan man vil have det, inden man bruger arbejde og penge på noget(el installation i dette tilfælde), som man senere ikke vil have eller må fjerne for at kunne fuldføre renoveringen.C Caroline f sagde:
Elsaneringen er helt gennemført og betalt pga meget gamle ledninger så der er der intet at vente med. Spørgsmålet er om vi kan fjerne masoniten nu, hvor nye stikkontakter og afbrydere er sat op?F fribygg sagde:
Det kan I, men så skal elinstallationen laves om.C Caroline f sagde:
Hvis I laver nogle ændringer foreslår jeg at I skal udnytte muligheden for eventuel maling og tapetsering, før I monterer udenpåliggende el næste gang.
Test at bryde løs en skive/bit. Vi bor også i et 30'er-hus og har fjernet masoniten på nogle vægge med godt resultat. Men som sagt, der er ingen garantier. Der kan være skjulte reparationer, tillukkede luger mm. Hos os sad masoniten med korte dykkersøm, så det var enkelt at bryde løs og teste og eventuelt sætte en bit tilbage, hvis man fortryder. På et sted sivede der savsmuldsisolering ud.
Nu har vi fjernet et stykke masonit, så her ser det ud nedenunder. Perlespor, men er det lim også? Føles ikke på nogen særlig måde udover lidt ru. Hvordan gør vi bedst for at kunne male her?
Klik her for at svare

