Godaften!

Forsøgte at bore og skrue vægbeslag op i soveværelset uden nogen succes.

Jeg tog boremaskinen frem, og det gik (meget!!) Let at komme igennem, og hvis jeg skal bedømme lidt amatøragtigt, så var det letbeton/puds jeg gik igennem for derefter at nå hulmurssten, da støvet blev orange, og boret "sprang ind".

Da jeg så skulle sætte plugs og skruer i, opdagede jeg, at skruen ikke "greb".. det føltes som om, den bare snurrede rundt, og jeg forsøgte at stramme alle fire skruer, så det i det mindste strammede lidt. Jeg tog fat i vægbeslaget for at se, hvor godt det sad fast, og ja, det gjorde det så ikke.

Antager, at det sidder i pluggen, og at den ikke griber fat i væggen, så nu undrer jeg mig over, om nogen har en god løsning på dette problem. Pluggen der blev brugt, så ud til at være fuld af snit, og hvis jeg skulle gætte, så det ud til at være en slags der udvider sig som en popnitte? Det var en universalplugg, jeg brugte.

Tak for al hjælp!

Senest redigeret:
  • Wow
Veronica.
  • Laddar…
Det kan være lidt tricky at fastgøre i ældre vægge. Tjek tykkelsen på væggen og se, om der kan være tegl/træ længere inde i væggen. Hvis væggen er omkring 1dm, har du ikke noget mere, og så må man arbejde med lidt bedre plugs.

Når jeg har haft svært ved at fastgøre, plejer jeg at bore 0,5 mindre hul og bruge fischers ux plug https://www.fischersverige.se/sv-se...ylonplugg/universalplugg-ux/72095-ux-6-x-50-r

Hvis det ikke går, findes der altid kemikalier som denne https://www.fischersverige.se/sv-se...ier/fill-och-fix/542940-fill-fix-static-mixer Held og lykke!

Q Qaniel sagde:
Det kan være lidt tricky at fastgøre i ældre vægge. Tjek tykkelsen på væggen og se, om der kan være mursten/træ længere inde i væggen.
Er væggen omkring 1dm, så har du ikke noget mere, og så må man arbejde med lidt bedre plugs.

Når jeg har haft svært ved at fastgøre, plejer jeg at lave 0,5 mindre hul og bruge fischers ux plug [link]

Hvis det ikke går, findes der altid kemikalier som denne [link]
Held og lykke!
Tak for svar!

Ja, jeg har hængt op i beton, gips og træ uden problemer tidligere, men det her var virkelig tricky. Har aldrig set en lignende væg tidligere.. og det føles desværre som om alle indervægge er i det samme porøse materiale.. ydervæggene er i solid beton. Det er en lejlighed.

Præcis sådan så pluggen ud, som jeg brugte. Jeg prøvede at bore et større hul (meget forsigtigt, uden slag) med en 8 mm bor, satte plug i og begyndte at skrue, og væggen smuldrer igen.. den giver ligesom efter, når pluggen udvider sig.

Jeg ville give hvad som helst for at kunne se ind i væggen. Det er sådan cirka 5 cm puds, så må det jo være mursten, da det er murstensfarvet støv, der spreder sig i rummet, og at boret "hopper ind" i et hulrum, styrker bare den teori. Du mener, at der kan være træregler? Ved du måske, hvad denne type væg kaldes, så man kan læse op på det?

Tak for al hjælp, det værdsættes virkelig!

Fyld hullerne med ankermasse og tryk pluggen i, fastgør det du vil dagen efter
Så nu at du allerede havde fået tippet

• Synes
Malikokos
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.