Jeg har læst flere tråde, men er stadig ikke helt sikker, hvorpå dette spørgsmål.

I vores nye hus har jeg fjernet væggene, der delte køkkenet, stuen og et soveværelse. Ifølge inspektøren var væggene ikke bærende, og loftets masonitplader var monteret ovenpå væggene, dvs. da huset blev bygget i 60'erne, satte de væggen op efter, at loftet var på plads.

MEN nu når væggen er væk, er jeg usikker. Det føles som om det svajer ind, og jeg vil gerne have jeres second opinion. Måske har jeg gjort en enorm fejl, eller også er det snart 55 år gamle loft af masonit lidt buet.

Vedlægger billede samt plantegning, hvor jeg med rød har markeret væggene, der er blevet fjernet.

• Plantegning af et hus med rødt markerede vægge, der er fjernet mellem køkken, stue og soveværelse.
  • Rum med fjernet væg, viser gulv, vinduer, og loft med synlige konstruktionselementer. Byggematerialer og affaldssække i hjørnet.
  • Synes
Screew
  • Laddar…
Hvordan ser tagspærene ud?

Mål om det er lige eller ej.

Med laser eller snor...

/ATW

A ArneTW sagde:
Hvordan ser tagspærene ud?

Mål om det er lige eller ej.

Med laser eller snor...

/ATW
Det er modfaldstag, eng. butterfly roof, så jeg er usikker på, hvordan jeg måler dem.
Motfaldstagtegning, tværsnit, mål indikerer højde på 2,40 meter. Tegning af bygning med motfaldstak, tre etager, og facade af tegl, eternit og træpanel.

Har du målt for at vide, om taget er sunket?

/ATW

MVJK MVJK sagde:
Det er et modfaldstag, eng. butterfly roof, så jeg er usikker på hvordan jeg måler dem.
Mål ved punkterne nedenfor fra gulv til loft (hold øje med at det er samme gulvniveau bare), laser måler er godt til det.
Behøver ikke betyde at taget er ændret efter vægfjernelse men det kan give en indikation for videre undersøgelse.

Plantegning af en bygning med nummererede og markerede områder, bl.a. rum 14, køkken og bad. Målepunkter til loft på gulvplan.

Væg Nr2 havde jeg nok været forsigtig med, indtil det bliver undersøgt ordentligt. Jeg havde stivet den af, tror jeg...

Hvilke vægge skulle være bærende ifølge besman?

edit: hvilken etage er det?

Med den tagkonstruktion er væggen, som afgrænser stuen fra rum 14 og denne vægs forlængelse gennem huset, bærende og skal straks genoprettes. Tænk på at det er nu i forbindelse med at der kommer sne, at risiciene begynder at opstå.

• Synes
anaitis og 2 andre
  • Laddar…
J justusandersson sagde:
Med den takkonstruktionen er væggen, der afgrænser stuen fra rum 14 og denne vægs forlængelse gennem huset bærende og skal straks genoprettes. Tænk på at det er nu i forbindelse med, at der kommer sne, at risiciene begynder at opstå.
Er enig her

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.