Jeg har læst flere tråde, men er stadig ikke helt sikker, hvorpå dette spørgsmål.
I vores nye hus har jeg fjernet væggene, der delte køkkenet, stuen og et soveværelse. Ifølge inspektøren var væggene ikke bærende, og loftets masonitplader var monteret ovenpå væggene, dvs. da huset blev bygget i 60'erne, satte de væggen op efter, at loftet var på plads.
MEN nu når væggen er væk, er jeg usikker. Det føles som om det svajer ind, og jeg vil gerne have jeres second opinion. Måske har jeg gjort en enorm fejl, eller også er det snart 55 år gamle loft af masonit lidt buet.
Vedlægger billede samt plantegning, hvor jeg med rød har markeret væggene, der er blevet fjernet.
I vores nye hus har jeg fjernet væggene, der delte køkkenet, stuen og et soveværelse. Ifølge inspektøren var væggene ikke bærende, og loftets masonitplader var monteret ovenpå væggene, dvs. da huset blev bygget i 60'erne, satte de væggen op efter, at loftet var på plads.
MEN nu når væggen er væk, er jeg usikker. Det føles som om det svajer ind, og jeg vil gerne have jeres second opinion. Måske har jeg gjort en enorm fejl, eller også er det snart 55 år gamle loft af masonit lidt buet.
Vedlægger billede samt plantegning, hvor jeg med rød har markeret væggene, der er blevet fjernet.
Mål ved punkterne nedenfor fra gulv til loft (hold øje med at det er samme gulvniveau bare), laser måler er godt til det.MVJK sagde:
Behøver ikke betyde at taget er ændret efter vægfjernelse men det kan give en indikation for videre undersøgelse.

Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Med den tagkonstruktion er væggen, som afgrænser stuen fra rum 14 og denne vægs forlængelse gennem huset, bærende og skal straks genoprettes. Tænk på at det er nu i forbindelse med at der kommer sne, at risiciene begynder at opstå.
Klik her for at svare