Jeg har fem paller stående på grunden efter nogle små projekter jeg har lavet. Hvad gør jeg med dem? Smider jeg dem ud på genbrugsstationen, eller kan de afleveres et eller andet sted?
Jeg tvivler på, at nogen vil hente dem, når det kun drejer sig om så få.
 
Er det EU paller får du nogle tiere for dem afhængig af stand. Der er mange, som samler på disse. For eksempel fandtes der en i Kungenskurva før, ved ikke om de er der nu.

Er det ikke EU-paller, er det bare at save op og brænde eller køre til genbrugsstationen.
 
ullberg
Hvis det er EUR-paller, kan du også anskaffe "palleben" (ved ikke hvad de egentlig hedder), så bliver de ret gode arbejdsborde til mindre opgaver. Disse kan man også uden større eftertanke save i stykker med dyksaven (pas bare på sømmene for savens skyld)

/U

EDIT: Det ser faktisk ud til at hedde palleben http://www.olmab.se/products.php?cid=95&pid=308 måske kan de fås billigere et andet sted...
 
bardexa sagde:
Jeg køber disse palleben fra [REKLAME]. Købte mine for 10 år siden, og de holder stadig, en kanon investering, hvis I spørger mig! Har tænkt mig at købe nogle par i andre størrelser også. :)
Anvender disse både som arbejdsbænk og spisebord, når vi har mange gæster til fester udenfor osv.
§5 Billigere her også!
Dette er et forbrugerforum, til og for forbrugere.

Jeg ville dog aldrig handle fra virksomheder, der ikke har læsekundig personale! ;)

§5, §5.2
 
Mikael_L
Der er så meget at lave:

Have arrangement lavet af hvide lastpaller som sofa og bord, dekoreret med puder og blomster, placeret på en terrasse af træ.

Kollage af møbler og dekorationer lavet af genbrugte lastpaller, herunder borde, hylder og stole.

Rustikt sofabord lavet af lastpalle med glasplade, dekoreret med bøger, en vase, lys og en falkefigur, foran en hvid sofa med farverige puder.

En sofabænk lavet af træpaller med hjul, placeret på terrasse ved siden af en murstensvæg.

Træhylde lavet af genbrugte lastpaller, dekoreret med planter og billeder, monteret på en hvid væg.


Jeg billedgooglet med roligt lastpallar

Der dukker hundreder af flere ideer op.
 
  • Synes
Bo.Siltberg og 1 anden
  • Laddar…
Fred vom Jupiter sagde:
Jeg har fem lastpaller stående på grunden efter nogle små projekter jeg har lavet. Hvad gør jeg med dem?
Tørrer brænde på. :)
 
Opbevar alverdens ting... både inde i garagen og ude... pallerammer og palleløfter er et must... :D
 
Denne er også fin.

Soveværelse med rustik trægavl, hvide og grå puder, naturligt lys fra et stort vindue og en håndlavet lysdekoration.
 
Opbevarer vinter/sommerdækkene i dit nybyggede højlagringslager?
 
Man ved aldrig, hvornår man har brug for en lastpalle, stil dem til side og vent og se.

Jeg stabler brænde på dem, bruger palleben til at lave arbejdsbænke.
Byggede engang over en bæk, basen til min soptunnehållare. Mulighederne er uendelige!
 
Du kan vel laste noget på dem så længe.
 
Korvgubbe
Jeg byggede en bro af lastpaller. Et par havnede på pallben og fungerer fremragende som arbejdsbord.
Det er dumt at smide dem ud synes jeg, der findes altid et anvendelsesområde for en lastpalle!
 
At overveje, inden man slæber paller ind og laver borde og andet af dem, er at tage en overvejelse om, hvad der kan have ligget på dem. Det kan være alt fra cement, olie til ætsende ting.

Paller som privatpersoner har, er alt som oftest "byggpall", som har passeret stadierne som A-pall og B-pall for endeligt at blive byggpall.

Kan være godt inden man lægger kanelsneglen på pallbordet eller slikker på sengestellet...

/ Mikael - som synes en pall er en pall og intet andet...
 
  • Synes
DANNE_K_
  • Laddar…
Havde nogle paller liggende og havde brug for et brændeskur.
Et par 95x95 regler, et stykke pladetag, to paller som gulv og 2x2,5 paller som sidevægge (byggede mod udhuset, så "bagvæg" var allerede klar) tog et par timer og blev rigtig godt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.