Sidder elboksen på ydersiden?

useless useless sagde:
Sidder døsen på ydersiden?
nej, den sidder i en ydervæg.

Jschoenf87 Jschoenf87 sagde:
ja, det är inte optimalt men elektrikern sa ok om man täta ordentlig runt dosan. vilket inte gjordes uppenbarligen
Tror du misforstår, problemet er luften i flexslangerne som da bliver nedkølet og kan kondensere og derefter løbe ned til dåsen. Om utur forårsage kortslutning.

Kan forhindre luftvandring ved at tætne røret i den ene ende med isolering eller lignende, men føles som en unødvendig løsning da man i stedet kan lægge slangerne på den varme side af isoleringen og undgå problemet helt.

nej, den sidder i en ydervæg.
Ja, det var jeg som blev narret af al plasten på det sidste billede. Jeg antager, at der ikke sidder plast på begge sider af væggen...

C Cerb sagde:
Tror du misforstår, problemet er luften i flexslangerne som da bliver nedkølet og kan kondensere og derefter løbe ned til dåsen. Om utur forårsage kortslutning.

Kan forhindres luftvandring ved at forsegle røret i en ende med isolering eller lignende, men føles som en unødvendig løsning da man i stedet kan placere slangerne på varme siden isoleringen og undgå problemet helt.
ok! når vi åbner væggen skal jeg sørge for at det bliver forseglet i rørene.

useless useless sagde:
Ja, det var jeg, der blev narret af al plasten på det sidste billede. Jeg antager, at der ikke sidder plast på begge sider af væggen...
nej mod indersiden er det ångspätt, så isolering og vindduk

ok! når vi åbner væggen skal jeg sørge for at det bliver tætnet i rørene
Nej, læg dem i stedet på den varme side af isoleringen.

ok! når vi åbner væggen, skal jeg sørge for, at det bliver tætnet i rørene
Man behøver ikke at åbne væggen for at tætne rørene. Det er nok at åbne dåsen.

• Synes
Jschoenf87
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.