Jeg tænkte på at bygge en trappe i træ ved indgangen. Den skal i det store hele se ud præcis som i filmen. Der er dog et problem. I videoen fastgør de planken under døren direkte i fundamentet. Jeg vil ikke bore i fundamentet. Er der en anden måde at få trappen til at stå stabilt uden at skulle bore ind i husets fundament?

Gør som de har gjort i forreste række, stil den på blokke.

Du kan lægge I ballast inden du skruer de øverste lag på og/eller skrue I betonstenen, hvis du tror den vil bevæge sig.

Z z_bumbi sagde:
Du kan lægge I ballast inden du skruer de øverste lag på og/eller skrue I betonstenen hvis du tror den kommer til at bevæge sig.
Undskyld?

Centano Centano sagde:
Gør som de har gjort i forreste række, sæt den på blokke.
Det er sandt! Men vil trappen ikke bevæge sig da?

M Förstagångsköparen sagde:
Det er sandt! Men vil trappen ikke bevæge sig så?
Det er der ballasten kommer ind, fyld trappen med gamle betonplader eller lignende.

pacman42 pacman42 sagde:
Det är där ballast kommer ind, fyld trappen med gamle betonplader eller lignende.
Jeg googler ballast, men får kun lidt information om både. Hvad præcis er ballast?

P
M Förstagångsköparen sagde:
Jeg googler ballast, men får kun op meget lidt information om både. Hvad er ballast præcis?
I dit tilfælde vægte som holder trappen på plads…

Så længe du har et plant, stabilt og drænet underlag, skal trappen ikke flytte sig.

Centano Centano sagde:
Så længe du har et plant, stabilt og drænet underlag skal trappen ikke flytte sig.
Jo, det gør den. Hvis vi antager, at man altid vil gå til venstre eller komme fra venstre, så vil det blive mange små skub på trappen, som flytter den en brøkdel af en millimeter en gang imellem. Især når det er minusgrader.

/ Vis af erfaring

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Jeg har min trappe på søjler, både i forkant og mod huset. Bruger man blokke som i filmen, kunne man bruge vinkeljern til at fastgøre den i blokkene.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.