Hej!
Vi bor i et Gullringehus fra 1969 og står nu midt i en renovering af husets entre/hall. Vi er nået til at lægge det nye gulv, og jeg har brug for lidt råd, før vi går videre.
I valget på gulvbelægning faldt valget på Pergos vinylgulv "optimum", da det ser ud til at have den bedste slidstyrke. Underlagsfoamen vi har købt er også Pergos egen. Da vi valgte denne gulvtype, hørte vi argumenter som "det er let at lægge" og at det er tilgivende mod dårligt underlag osv. Nu har jeg læst lidt mere og finder modargumenter om, at det er lige omvendt. At gulvet stiller meget høje krav om at være jævnt under inden lægning. Ingen sprækker større end en millimeter osv. Hvad er jeres erfaringer?
Gulvet er et spånpladegulv, der er opbygget på betonloft. Vi har fjernet alle løstsiddende rester af den gamle måtte, men der er en del tilbage. Mindre sprækker/samlinger findes. Jeg har skruet gulvet, men nogle samlinger bevæger sig lidt, når man går på dem. Har jeg købt et uhensigtsmæssigt gulv til dette projekt? Øv at lægge et dyrt gulv, der bliver dårligt efter et stykke tid

Vedhæfter et par billeder af det nuværende gulv.