Hej
Jeg skal lægge nyt parketgulv i et rum på 15 kvm på en betonplade i et hus fra 70'erne.
Pladen er ret tynd.
Jeg tænkte ikke at gøre det for kompliceret, jeg har aldersbestandig byggfolie tilovers fra at have isoleret tagetagen,
jeg tænkte, at jeg lægger det i bunden på pladen, og så ruller jeg gulvfoam ud, som jeg også har tilovers fra tagetagen.
Kan man gøre det, eller skal man købe gulvunderlag med indbygget fugtsikring?
Jeg skal lægge nyt parketgulv i et rum på 15 kvm på en betonplade i et hus fra 70'erne.
Pladen er ret tynd.
Jeg tænkte ikke at gøre det for kompliceret, jeg har aldersbestandig byggfolie tilovers fra at have isoleret tagetagen,
jeg tænkte, at jeg lægger det i bunden på pladen, og så ruller jeg gulvfoam ud, som jeg også har tilovers fra tagetagen.
Kan man gøre det, eller skal man købe gulvunderlag med indbygget fugtsikring?
Du kan starte med at tape 1m2 plastik til pladen over 2 dyn og se, om den bliver fugtig. Du ser det som kondens på plastikken.
Hvis den bliver fugtig, lukker du fugten inde med din metode, og det kan flytte et fugtproblem til væggene eller skabe lugt. Så er det bedre at have en knoppmatte (platon) under, så en vis ventilation kan skabes.
Hvis den bliver fugtig, lukker du fugten inde med din metode, og det kan flytte et fugtproblem til væggene eller skabe lugt. Så er det bedre at have en knoppmatte (platon) under, så en vis ventilation kan skabes.
Tror ikke, det bliver kondens, har i et andet rum i venten på renovering midlertidigt lagt byggeplast over det hele, som har ligget et halvt år, og så plader ovenpå, og der er knastørt. Men der har været problemer med lugt i huset tidligere. Udskiftning af bundstykke, forbedring af ventilation osv. er blevet gjort. Som du beskriver, lukker man eventuel fugt inde med f.eks. Kährs egne gulvunderlag med indbygget fugtspærre også?C corre sagde:Du kan starte med at tape 1m2 plastik på pladen over 2 døgn og se om den bliver fugtig. Du ser det som kondens på plastikken.
Hvis den bliver fugtig, lukker du fugten inde med din metode, og det kan flytte et fugtproblem til væggene eller skabe lugt. Da er det bedre at have knopmåtte (platon) under, så der kan skabes en vis ventilation.
Hvis det er deres Tuplox du mener, så lyder det som om den spærrer store dele af fugten væk.
Hvis du ikke har problemer nu med det andet rum, så lyder det som om du klarer dig ifølge din første tanke.
https://www.xlbygg.se/umea/sortimen...lagg-kahrs-tuplex-konsument-box-16-5m2-154115
Hvis du ikke har problemer nu med det andet rum, så lyder det som om du klarer dig ifølge din første tanke.
https://www.xlbygg.se/umea/sortimen...lagg-kahrs-tuplex-konsument-box-16-5m2-154115
Klik her for at svare