Hej!
Er der nogen, der har hørt om dette?
Jeg har til hensigt at bygge et udestue med en balkon ovenpå.
Her er et eksempelbillede, så I ved, hvad jeg vil gøre.
Balkonen vil have tralldæk, og udestuen vil blive bygget på en støbt plade.
For at regnen skal kunne ledes væk, når det er løbet ned mellem træplankerne, har jeg tænkt på noget, der kaldes "under deck drainage system".
Er der nogen, der ved, hvad det hedder på svensk, og har I nogen erfaring med det?
Eller har I måske løst det på en anden måde, så tager jeg gerne imod forslag, hvordan ville I have gjort det?
Sådan ser "under deck drainage system" ud.
Mvh
Mikael
Jeg havde bygget udestuen med et rigtigt papptag og sat en form for stolpejern gennem pappen. Kan ikke forestille mig, at det skulle være et problem at få det tæt. Derefter er det bare at bygge et skelet ovenpå, som skrues i stolpejernene.
Overvejer noget lignende, da jeg ønsker at regnafdække under eksisterende altan og på sigt bygge terrasse og vægge. Min første tanke var at spænde armeret plastikpresenning mellem bjælkerne, men nu hælder jeg mere til at montere bølget plastiktag nedenfra i stedet og lede det væk med en tagrende monteret på bjælken, som bjælkerne hviler på.
Første alternativ
Andet alternativ billeder nedenfor:
forskellige mål på bjælker, der ligger 1 cm lavere for hver bjælke for at skabe fald
Hvordan får du tæt mellem tagbjælken og plasttaget?
Føles som en risiko for lækage derimellem.
Med presenningen var planen at sætte den på reglarne så jeg kan lede vandet ud over bjælken, men for alternativ to overvejer jeg lige nu at have et nedløbsrør på indersiden af bjælken, måske ikke det mest optimale... tager gerne flere idéer til, hvordan man kan gøre.
Mistænker at alt bliver lettere, når man bygger helt fra begyndelsen med alt i tankerne, alt bliver straks mere indviklet, når man allerede har altanen bygget og vil kunne have en udestue nedenunder efterfølgende.
Mistænker at alt bliver lettere, når man bygger helt fra begyndelsen med alt i tankerne, alt bliver straks mere kompliceret, når man allerede har altanen bygget og gerne vil have en udestue nedenunder bagefter.
Hej,
Står overfor lignende problem. Ville være interessant at høre, hvad du gjorde, og hvordan det gik. Valgte du alternativ 2?
Hej,
Står inför liknande problem. Vore intressant att höra vad du gjorde och hur det gick. Kørte du alternativ 2?
Desværre har vi ikke gjort noget som helst, men fokuseret på andre projekter så længe.. men jeg er stadig interesseret i en fornuftig løsning på problemet, hvis nogen har en sådan.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.