5,484 læst ·
10 svar
5k læst
10 svar
Umuligt at finde lange panel til vindskeder
Det er så godt som umuligt at finde træ til mine vindskiver i Stockholm...jagede 22mmx145mm i længder over 5m til huset men ikke.
Det længste jeg fandt var 4.8m...5.4m findes ikke hjemme hos nogen af de store (Bauhaus/ByggOle/Silvan mm) og ikke engang hos savværk kan man få fat i sådanne.
Hvordan gør alle andre...sætte 2 stykker kortere sammen...ikke nogen god løsning netop til vindskiver (meget udsat for vind og vejr) ...men snart må jeg give mig, hvis ikke nogen kan give et tip om en god kilde i Uppland eller syd for Stockholm.
Nogen????
Det længste jeg fandt var 4.8m...5.4m findes ikke hjemme hos nogen af de store (Bauhaus/ByggOle/Silvan mm) og ikke engang hos savværk kan man få fat i sådanne.
Hvordan gør alle andre...sætte 2 stykker kortere sammen...ikke nogen god løsning netop til vindskiver (meget udsat for vind og vejr) ...men snart må jeg give mig, hvis ikke nogen kan give et tip om en god kilde i Uppland eller syd for Stockholm.
Nogen????
det der kan jo være lidt besværligt, afhænger lidt af hvad savværkerne har at levere på det tidspunkt, selvom byggemarkedet vil have lange stykker, så kan de ikke levere det lige da. men så pludselig får de lange stammer og så er det ikke et problem. man må nok ringe rundt og tjekke eller bede byggemarkedet om at tjekke med savværket, om de kan få lange stykker til næste levering, men så må man jo vente lidt.
Ring og tjek med nogen af Småsågarna i Uppland.ashleyjonathan sagde:
Tak for tipset...ringede rundt hele dagen i går uden at nogen havde hjemme...men som I siger, det er bare at afvente til næste levering...at pusle to sammen føles forkert...hellere gør jeg det rigtigt fra starten
Hos en velassorteret bræddegård skal du kunne få fat i længder op til 5400 mm. Længere end det bliver svært, da det har lidt med maskinerne og håndteringen at gøre. Har du brug for længere, må man bestille direkte fra savværkerne.
fingerskarvet kan du få den længde du vil
Til sidst lykkedes det mig at finde 4 stk. på 5,4 m hos Optimera i Länna! Men efter meget søgen....
Klik her for at svare