Nogen der har styr på, hvorfor de "mindre professionelle" byggemarkeder sælger yderbeklædning med tykkelsen 21mm, mens de mere professionelle har 22mm?

Hvorfor denne forskel udover prisen (hvis der er prisforskel)?
Det er meget irriterende, hvis man køber træ i partier og skal holde styr på dette hele tiden.
På den anden side er 1mm måske ikke mærkbart.

/P

Ved ikke hvorfor, men jeg har også bemærket forskellen. Jeg har også lagt mærke til, at spontet træ heller ikke er standardiseret - da jeg supplerede fra et andet byggemarked, var der en længere fjeder (eller muligvis lavere not), hvilket resulterede i en meget synlig sprække (2-3 mm) i samlingen mellem det ene og det andet mærke...

Senest redigeret:
Lige på panelet tror jeg ikke, det spiller så stor en rolle, om det er 21 eller 22mm, det ligger vel inden for tolerancen. Men på fer- og not-gods er det et problem, hvis de ikke er ens.

Synes at der er forskel på hver eneste bræddegård jeg har været på. Formentlig har hvert savværk sine egne skabeloner.
Har aldrig reflekteret over at det skulle være netop mellem "mindre professionelle" (hvad det nu indebærer) byggemarkedforhandlere og øvrige.

Hvis man siger det sådan, at det jeg har set er, at på fx bauhaus og byggmax har de ikke 22mm men kun 21mm på yderpanelet. Mens beijers og andre lignende der retter sig mere mod erhvervskunder har man ikke 21mm men 22mm. Så undrer man sig selvfølgelig over, hvad det skyldes. Forskellige savværker, leverandører eller er det sådan at 22mm er "bedre" på en eller anden måde?

Jeg købte lige bærlægter til taget, og der var XL-Bygg 2mm tykkere end Byggmax.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.