Hej.

Vi river et gammelt undergulv op for at rette bjælkelaget op og lægge et nyt gulv. Der er et trappegelænder, som forårsager lidt problemer. Jeg planlægger at rive det gamle gulv og gelænder op. Skrue et midlertidigt gelænder fast i side stolpe og underlægger i bjælkelaget som sikkerhed, mens jeg retter gulvet op. Når jeg så lægger gulvet, er spørgsmålet, hvordan man gør det bedst. Kan man lægge undergulv op til gelænderet (brede bjælkelag så der er plads) så gelænderet står direkte på bjælkelaget, eller vil man fjerne gelænderet, lægge undergulv og derefter skrue gelænderet fast? Sagen er også, at det her midlertidige gelænder sandsynligvis vil være der et stykke tid, indtil et mere permanent gelænder sættes op, og man vil jo hverken perforere undergulvet eller bjælkelaget unødigt meget. Vil det give problemer ved montering af et nyt gelænder, hvis gulvet ikke går helt ud?

/Patrik

• Gammelt trapperækværk med udskårne mønstre, placeret på et trægulv. Rækværket er fastgjort til trappen og væggen bagved.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.