Afhænger af rummets mål, længde & bredde
Hvor meget man skal skære af på første/sidste række.
Hvor tæt samlingerne kommer på hinanden, række for række.
Hvor tæt på væggen en samling må være.
Afhænger af rummets mål, længde & bredde
Hvor meget man skal skære af på den første/sidste række.
Hvor tæt samlingerne kommer på hinanden, række for række.
Hvor tæt på væggen en samling må være.
Hvor meget man skal skære af ved jeg desværre ikke, men målet på rummet er:
Det bliver ret lidt spild med klikgulv. Jeg chancerede for nylig på at købe 11 pakker med 3,18 m² / pakke altså 34,98 m² når rummet var 33,8 m². Det rum er ikke firkantet men strækker sig over flere rum hvorfor spillet øges. Til sidst måtte jeg købe en pakke mere fordi der manglede et stykke. Er rummet firkantet tror jeg, at du klarer dig med 5 pakker. Vil du være sikker på at det er nok, så køber du 6 pakker.
Det bliver ret lidt spild med klikgulv. Jeg tog chancen for nylig og købte 11 pakker med 3,18 m² / pakke altså 34,98 m² når rummet var 33,8 m². Det rum er ikke firkantet men strækker sig over flere rum derfor øges spillet. Til sidst måtte jeg købe en pakke mere fordi der manglede et stykke. Er rummet firkantet tror jeg, du klarer dig med 5 pakker. Vil du være sikker på, at det er nok så køber du 6 pakker.
Ajdå det var ikke godt, man må bruge sine math skills når det gælder sådanne ting og lægge til +2kvm gulvplanker for at være sikker.
Her ses hvor meget jeg manglede til sidst. Men jeg har ikke mere end en mil til Byggmax. Så det var ingen stor risiko at tage. Det var specielle omstændigheder med rummets form som øgede spildet en smule.
Her kan man se, hvor meget jeg manglede til sidst. Men jeg har ikke mere end en mil til Byggmax. Så det var ingen stor risiko at tage. Det var specielle omstændigheder med rummets form, der øgede spildet en smule.
[billede]
Ahh det var synd, men godt at byggmax ikke ligger langt, håber det løste sig!
30 cm er godt. Kører du mindre, går der mindre gulv til.
Hvordan mener du? Et teoretisk absolut optimalt rum er vel rektangulært og X,50 planker langt og Y,00 planker bredt. Så får man vel maksimal/optimal overlap med 0,5 planke og intet spild overhovedet, bortset fra hele resterende brædder i den sidste pakke, hvis det nu ikke tilfældigvis går op. Eller tænker jeg forkert?
Hvordan mener du? Et teoretisk absolut optimalt rum er vel rektangulært og X,50 planker langt og Y.00 planker bredt. Så får man vel maksimal/optimal overlap med 0,5 planke og intet spild overhovedet, bortset fra hele overskydende brædder i sidste pakke, hvis det nu ikke skulle gå op. Eller tænker jeg forkert?
Dette rum er lidt uheldigt 3,11 x planken längde på lange siden så det bliver lidt spild. Teoretisk behov på 36,6 planker, jeg fik det til at passe med 39 stk.